درخواست دادستانی برای دستگیری مدیرعامل سامسونگ+عکس

روز سه‌شنبه، دفتر دادستان ویژه کره جنوبی اعلام کرد بار دیگر به دنبال حکم بازداشت "جی وای لی" – مدیر عامل گروه صنعتی سامسونگ – است. جی وای لی درگیر پرونده فساد مالی شده است که می‌تواند پارک گون-هه – رئیس جمهور معلق کره جنوبی – را از قدرت پایین بکشد.

روز دوشنبه، جی وای لی به مدت 15 ساعت از جانب دفتر دادستان ویژه این کشور مورد بازجویی قرار گرفت. دادستان این پرونده همچنین به دنبال صدور حکم بازداشت "پارک سانگ-جین" – مدیر اجرایی شرکت سامسونگ الکترونیک – است.

دادستانی ویژه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "ما درخواست برای صدور حکم بازداشت جی وای لی و پارک سانگ-جین را تنظیم کرده ایم."

در هفته گذشته، دادگاه منطقه مرکزی سئول درخواست دادستانی برای صدور این حکم بازداشت را رد کرده بود.

در صورتی که جی وای لی دستگیر شود، ضربه محکمی به سامسونگ – بزرگترین تولید کننده تلفن‌های همراه هوشمند، تراشه‌های حافظه و تلویزیون‌های صفحه تخت جهان -- وارد خواهد شد و برنامه‌های استراتژیک این شرکت را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

دادستانی اعلام کرد اتهامات این دو نفر شامل رشوه‌خواری، اختلاس و پنهان کردن سرمایه‌ها در خارج از کشور است. دادستانی همچنین اعلام کرد شهادت دروغ نیز به اتهامات لی افزوده شده است.

با این‌حال، این دفتر از ارائه جزئیات بیشتر در این‌باره خودداری کرد و اعلام کرد روز چهارشنبه جزئیات تکمیلی منتشر خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 245275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟