بعد از مدتی رییس شرکت به علی پیشنهاد ویزیتوری خارج از وقت اداری را داد و علی هم بعد از مشورت با من قبول کرد و من نیز در زمان رابطه ام با زن همسایه که به تنهایی زندگی می کرد، بیشتر شد.

علی مخالف دوستی من با بهناز بود، اما من بیشتر اوقات درخانه زن تنها بودم و جالب اینجا بود که نمی دانم بهناز با این که بیکار بود چطوربه راحتی پول خرج می کرد.

دوستی من و بهناز 3 سال طول کشید و فهمیده بودم او برای تامین هزینه زندگی اش خرده فروشی مواد مخدر Drugs می کند و هر از گاهی هم خودش مصرف می کند.

همسرم از این ماجراها بی اطلاع بود تا اینکه تصمیم گرفتم من هم کنار بهناز شروع به کار کنم و پول خوبی به دست بیاورم و زمانی که ماجرا را به بهناز گفتم او مواد را در دستم گذاشت و من شروع به کار شدم.

چون باردار بودم کسی به من شک نمی کرد و خیلی راحت کارم را شروع کردم و پس از اینکه فرزندم به دنیا آمد دوباره دست به کار شدم اما برایم سخت بود و درد زیادی داشتم که بهناز پیشنهاد داد تا برای ساکت شدن درد بدنم مواد بکشم و دور از چشم همسرم شروع به کشیدن مواد کردم.

همه چیز خوب پیش می رفت و زمانی که علی فهمید اعتیاد دارم قرار شد تا مرا به کمپ ترک اعتیاد ببرد، اما قبل از درمان به خاطر فروش مواد مخدر دستگیر شدم.

نظریه کارشناس:

عوامل شخصیتی از جمله داشتن اعتماد به نفس بالا و مهارت های اجتماعی، علاوه بر کاهش استرس های محیطی ناشی از ارتباط با دیگران، باعث توانایی مقاومت درمقابل خواسته های خلاف دیگران و اصرار دوستان برای مصرف مواد می شود.

موفقیت های تحصیلی، شغلی و اجتماعی با افزایش اعتماد به نفس، ایجاد ثبات و هدفمندی در مسیر زندگی و کسب حمایت های لازم، می تواند فرد را در برابر گرایش به مصرف مواد، محافظت کند.

نقش خانواده در مقوله پیشگیری از گرایش به اعتیاد، ایجاد یک محیط صمیمی و سالم در درون خانواده، آموزش صحیح، مطالعه و آموزش حل مسئله و افزایش امکانات رشد و ترقی برای اعضای خانواده است که در کاهش گرایش آنان به موادمخدر بسیار مهم و قابل توجه است.

در کنار رعایت اصل پیشگیری توسط خانواده، نهادهای فرهنگی و خانواده ها باید با تعامل مثبت و سازنده با یکدیگر برنامه های علمی و کارشناسی شده را برای پیشگیری، مبارزه و درمان با این بلای خانمانسوز به دقت بررسی، اجرا و تأثیرهای آنرا پیگیری و رصد کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 234384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟