پروین 30 سال در کنار محمود زندگی کرده است، اما حالا تصمیم گرفته به زندگی مشترکش پایان دهد. پروین از این‌که شوهرش با همه دشمن شده و هیچ کس به خانه آنها رفت و آمد نمی‌کند بشدت ناراحت است.

او در این باره به قاضی شعبه 268 دادگاه خانواده تهران گفت: 30 سال در کنار شوهرم زندگی کردم، ولی در این مدت افسردگی گرفته ام. شوهرم از همان ابتدای زندگی با همه اختلاف داشت و هیچ‌وقت نمی‌توانست یک رابطه دوستانه با کسی داشته باشد. برای همین مرتب با اطرافیانمان دعوا می‌کرد.

30 سال از زندگی مشترک ما گذشته، ولی حالا کار ما به جایی کشیده که حتی خانواده‌های درجه یک هم رفت و آمدشان را با ما قطع کرده‌اند. دیگر هیچ کس در این خانه را نمی‌زند. حتی فرزندانمان هم سعی می‌کنند کمتر به دیدن ما بیایند چون حوصله دعوا با پدرشان را ندارند. من هم دیگر از این وضعیت خسته شدم و می‌خواهم به زندگی مشترکم پایان دهم. این‌که با همه قهر باشم و کسی به خانه مان رفت و آمد نکند، مرا عذاب می‌دهد.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من از همان روزهای اول به پروین گفتم که از رفت و آمد خوشم نمی‌آید، از جمع و شلوغی بیزارم و از این‌که بخواهم مدام با فامیل، دوست و آشنا رفت و آمد کنم، عذاب می‌کشم. همسرم هم قبول کرد، ولی حالا بهانه‌هایش را شروع کرده است. او حتی اگر از من جدا شود باز هم نمی‌تواند این اخلاق مرا تغییر دهد.

در پایان نیز قاضی رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

اجازه ندهید دیگران زندگی‌تان را تحت‌تاثیر قرار دهند

دکتر مریم رامشت، روان‌شناس در این باره می‌گوید: اگر زن و مرد عنان زندگیشان را در دست نگیرند و نتوانند خودشان آن را کنترل کنند، این دیگران هستند که دست به کار می‌شوند و ممکن است زندگی مشترک آنها را به نابودی بکشانند. این‌که زن و مرد هردو تحت تاثیر اطرافیانشان قرار بگیرند و بدون درنظرگرفتن عقاید و نظرات خودشان، زندگی شان را بر مبنای نظرات و عقاید دیگران قرار دهند، کم کم زندگی مشترکشان را نابود می‌کنند. تسلیم شدن در برابر اتهامات دیگران و دفاع نکردن از زندگی خود، تاثیر منفی زیادی در زندگی مشترک خواهد گذاشت. زن و مرد باید بپذیرند مسئولیت زندگی شان با خودشان است. آنها باید حد و مرز‌های فیزیکی و احساسی مناسبی برای خود و دیگران تعیین کنند تا کسی نتواند به خود اجازه دخالت بدهد. از طرف دیگر آنها نباید اختلافات و مشکلات خود را با خانواده‌هایشان یا اطرافیان در میان بگذارند. دربسیاری از مواقع بیان مشکلات با اطرافیان، ضمن این‌که راه را برای دخالت در زندگی باز می‌کند، به علت نداشتن آگاهی و تخصص کافی و همچنین از سر دلسوزی راه‌حل‌هایی از طرف آنها ارائه می‌شود که ممکن است اوضاع را از آنچه هست بد‌تر کند که همین موضوعات زمینه ساز اختلافات بیشتر خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 230988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟