حوادث رانندگی و ۱۴ مصدوم در بجنورد

به گزارش رکنا؛ جانشین انتظامی بجنورد از وقوع ۵ مورد واژگونی و مصدوم شدن ۱۴ نفر در بارندگی شب گذشته خبر داد.

سرهنگ محمد گل محمد زاده در گفت و گو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در نتیجه ریزش نزولات آسمانی در شب گذشته، متأسفانه ۵ فقره حوادث رانندگی در سطح محورهای شهرستان بجنورد رخ داد.

وی افزود: با حضور عوامل انتظامی و پلیس‌راه در صحنه مشخص شد به علت بارندگی و لغزنده بودن معابر ۵ فقره واژگونی وسایط نقلیه در سطح معابر برون‌شهری رخ‌داده است که درنتیجه آن ۱۴ نفر مصدوم شدند که ۷ نفر به بیمارستان منتقل و ۷ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

جانشین انتظامی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی مسافران است خاطرنشان کرد: در شرایط بارانی، رانندگان باید سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و... را رعایت کنند تا سفر ایمنی را داشته باشند.

وی گفت: رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌گردد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و … که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

وی بیان کرد: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

سرهنگ گل محمد زاده همچنین تأکید کرد: رانندگان محترم به‌ طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

وی ادامه داد: به هرحال در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راه های خشک باشد؛ چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد. ضمناً هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک بوده و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

 

 

کدخبر: 839251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟