آمار قتل در نیشابور ۴۰درصد کاهش یافت

به گزارش رکنا از نیشابور، سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده شنبه در نشست خبری نیروی انتظامی اظهار کرد: طی این‌ مدت میزان سرقت ۲۴درصد، سرقت‌های مهم ۶درصد و سرقت‌های خرد ۱۴درصد افزایش یافته و این در حالی است که در کل کشور با افزایش جرایم مواجه بوده‌ایم و امسال برای پنجمین سال متوالی آمار تصادفات منجر به فوت درون و برون شهری در نیشابور کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار مورد قتل در نیشابور به وقوع پیوسته و طی این مدت میزان کشفیات مواد مخدر  ۴۵درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حسینعلی‌زاده گفت: مانیتورینگ راهنمایی و رانندگی در چهارراه اصلی نیشابور راه اندازی شد و امسال مراسم‌های ایام عاشورا به صورت لحظه به لحظه رصد و مدیریت شد و تاکنون ۳۰میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز آموزش سربازی نیروی انتظامی در نیشابور هزینه و این مرکز راه‌اندازی شده و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش ۲هزارو ۵۰۰ سرباز فراهم شده است. 

وی یادآور شد: امسال مجموعه نیروی انتظامی ۲بار از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفت و در نطرسنجی‌های مردمی نیروی انتظامی مقام دوم را کسب کرد که نشان‌دهنده ارتباط خوب شهروندان با نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی نیشابور در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ابتدای امسال نسبت به پارسال با وجود اینکه میزان ترددهای برون شهری ۴۰درصد افزایش داشته اما آمار جان‌باختگان حوادث ترافیکی ۱۲ درصد کاهش یافته و در این بخش ۴۴درصد بر اثر واژگونی وسیله نقلیه، ۲۱ درصد تصادف ۲وسیله نقلیه، ۱۹ درصد تصادف خودرو با عابر پیاده و ۱۶ درصد با موتورسیکلت بوده و  ۳۴درصد تصادفات منجر به فوت در محور سبزوار به نیشابور، ۱۷ درصد محور نیشابور به مشهد، ۱۸ درصد محورهای روستایی، ۱۶درصد محور فیروزه و هشت درصد محور کاشمر، ۸درصد در محور باغرود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ساعت وقوع تصادفات منجر به فوت بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ و بیشترین علت این حوادث عدم‌ توجه به جلو و در همه تصادفات منجر به فوت ماشین‌های حادثه دیده ایرانی بوده است.

فرمانده انتظامی نیشابور خاطرنشان کرد: جاده باغرور نیشابور یکی از محورهای بحرانی است و به عنوان یک محور گردشگری باید مسیر تردد عابرین، دوچرخه‌سوران و ماشین‌ها ساماندهی و در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و در حوزه ارتقای فرهنگ رانندگی از سوی شرکت‌های بیمه فرهنگ‌سازی انجام نمی‌شود و تداخل ترافیک شهری و برون‌شهری در کمربندی بحران ساز است و در نیشابور با توجه به تعداد روستاها نیازمند یک مرکز کلانتری دیگر هستم.

سعید صفارائی/ نیشابور

کدخبر: 813918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟