عامل سرقت گوشی تلفن همراه و ایجاد اکانت روبیکا شناسایی شد

به گزارش رکنا، سرهنگ "‌علی محمدپور" رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر گفت: در ‌پی مراجعه شخصی به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه و ایجاد اکانت روبیکا با سیم کارت وی توسط فرد یا افرادی ناشناس، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

این مقام انتظامی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت من و مادرم در یک ساختمان زندگی می‌کنیم، مدتی پیش در یک مهمانی خانوادگی مقداری پول نقد و یک دستگاه گوشی تلفن همراه اندروید به سرقت رفته و با سیم کارت داخل گوشی یک اکانت روبیکا ایجاد شده، همچنین یک عدد دستگاه گوشی تلفن همراه دیگر نیز از خواهرزاده‌ام به سرقت رفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در بررسی‌های اولیه انجام شده بر روی پرونده و با توجه به این موضوع که سرقت گوشی و ایجاد اکانت در مهمانی خانوادگی اتفاق افتاده بود، افسران سایبری بعد از تکمیل تحقیقات، متهم شناسایی و هویت وی کشف شد.

سرهنگ محمدپور گفت: با اقدامات تخصصی محرز گردید سرقت گوشی و ایجاد اکانت توسط یکی از بستگان وی انجام شده، بر همین اساس شاکی پس از رسیدن به حق وحقوق خود ازشکایت خود صرف نظر و رضایت خود را اعلام داشته است، بنابراین پرونده برای پایان مراحل قضایی به دادسرا ارجاع داده شد.

این مقام سایبری به هموطنان هشدار داد: با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه‌ و همچنین قرار دادن پسورد بر روی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌باشد، مانع از دستیابی افراد غیر به اطلاعات آن گردند.

کدخبر: 730264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟