۴۴ نفر از خطر سیلاب در خراسان جنوبی نجات یافتند

به گزارش رکنا، سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: ۲۳ واحد مسکونی در سطح استان دچار آبگرفتگی شدند که بدون هیچ مشکلی توسط نیروهای امدادی رفع اشکال شده است.

وی گفت: بارندگی‌های ۲ روز اخیر همچنین به ۱۴ رشته قنات در استان خسارت ۱۰ تا ۴۰ درصدی وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: خسارت‌هایی هم با توجه به بارش تگرگ به مزارع و باغ‌ها و ایل راه‌های عشایری وارد شد که ۲۳ اکیپ برآورد خسارت از امروز در حال جمع بندی نهایی و تخصصی خسارت‌ها در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه پنج راه روستایی و فرعی در بارندگی روز و شب گذشته مسدود شده بود اظهار داشت: اکنون با تلاش نیروهای راهداری تمامی محورهای بسته در استان بازگشایی شده است. میرجلیلی با بیان اینکه راه روستایی خرو در راستای تصمیم ستاد مدیریت کرونا بسته شده است افزود: راه‌هایی که بر اثر سیلاب بسته شده بوده از جمله سربیشه - ماهیرود، طبس - بشرویه و طاهرآباد - کجه باز شده است. وی حجم آبگیری منابع آبی استان بر اثر بارش‌های اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و سدها بخصوص در شمال استان از جلمه شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه، طبس و تا حدودی قاین آبگیری خوبی داشته و برخی هم در آستانه سرریز شدن پیش رفته است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در بارندگی‌های این هفته و هفته گذشته تلفات جانی نداشته‌ایم تصریح کرد: تمامی شهرستان‌های استان از این بارندگی‌ها بهره برده‌اند و نیروهای امدادی در ۱۱ شهرستان فعال بودند. وی بیان کرد: ۱۳۸ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح فردا (چهارشنبه) در سراسر استان آماده باش هستند و میزان دقیق خسارات در روزهای آینده اعلام خواهد شد. میرجلیلی گفت: بارندگی‌ها تا پایان فروردین با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و با توجه به رگباری بودن بارش‌های بهاری و بارندگی زیاد در مدت زمان کم، درخواست می‌شود مردم موارد ایمنی را رعایت و به ویژه از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

سامانه بارشی از اوایل هفته جاری در خراسان جنوبی فعال شد و بارندگی اغلب نقاط استان را فرا گرفت.

بارش شدید باران و بارش کم‌نظیر تگرگ هفته گذشته نیز در برخی مناطق این استان خساراتی را برجا گذاشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟