۱۲ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند/ آبگرفتگی ۲۱ منزل مسکونی در خراسان‌جنوبی

ابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: با توجه به اخطاریه هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های رگباری و کاهش نفوذپذیری خاک ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی تا صبح روز پنجشنبه در استان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های گسترده‌ای را در سطح استان شاهد بودیم که در برخی نقاط استان این میزان بارندگی به بیش از ۴۵ میلی‌متر هم رسیده است، بیان داشت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی ناشی از بارندگی تاکنون در استان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به بارش‌های رگباری ۲۴ ساعت گذشته و جاری شدن سیلاب ۱۳۴ نفر توسط نیروهای امدادی و عملیاتی استان امدادرسانی شدند، تبیین کرد: با امدادرسانی ایثارگرانه نیروهای امدادی ۱۲ نفر از مرگ حتمی نجات یافته و به آغوش خانواده‌ها بازگشتند.

میرجلیلی از آبگرفتگی ۲۱ واحد مسکونی در استان خبر داد و با تأکید بر اینکه این منازل با ورود به‌موقع امدادگران رفع مشکل شد، اضافه کرد: همچنین بارش‌های بهاری سبب قطه برق 11 روستای استان شد که در اکثر این مناطق با تلاش امدادگران شرکت برق، برق این مناطق وصل شد.

وی با بیان اینکه سدهای استان به‌صورت ۲۴ ساعته رصد می‌شود و مشکل خاصی در حال حاضر وجود ندارد، مطرح کرد: علاوه بر بارش باران شاهد بارش کم‌سابقه تگرگ در برخی شهرستان‌ها بودیم که خساراتی را به بعضی خودروها وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارندگی‌های فصل بهار از هم‌استانی‌ها خواستاریم اخطاریه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران را همانند گذشته جدی بگیرند و در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار نگیرند و تا نیمه فروردین‌ماه مسافرت‌ها را کنسل کنند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به کاهش محسوس دما در روزهای آتی، کشاورزان و باغداران نسبت به ایمن‌سازی مستحدثات اقدام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 553425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟