رفع تصرف 400 هکتار از اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رفع تصرف بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی، حریم و بستر رودخانه‌ها در سه مرحله اشاره کرد و گفت: طرح رفع تصرف در بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در حوزه رودخانه (بشار) دهنو اجرا می‌شود.

نگین تاجی افزود: به منظور اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف‌ها و قطع تجاوز‌ها به انفال با قوت و قدرت ادامه دارد.

او بیان کرد: برخی‌ها تصور نمی‌کردند که رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ ها و نیز مازاد بر تصرفات واگذاری اداراتی مانند منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست، پیگیری و به بیت المال بازگردانده شود.

رفع تصرف اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

نگین تاجی گفت: در این مرحله، ابتدا کار گروه‌های کارشناسی با حضور ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مجموعه تحت مدیریت او و همچنین جناب آقای حسنی، معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران کل و کارشناسان ادارات مرتبط با موضوع، با نظارت مستقیم اینجانب تشکیل و همه ابهامات و مشکلات درخواست‌های حقوقی بررسی تا کوچکترین اعتراضی در مسیر رفع تصرفات به وجود نیاید.

او افزود: ابتکار دیگری که در این مرحله از سوی دادگستری استان انجام شد، تلاش برای عدم قطع و قلع و قمع آن دسته از درختانی بوده که می‌توانند به تملک دولت درآمده و با اخذ تعهد و خلاقیت در اختیار دولت قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: همچنین با همکاری مدیرعامل آب منطقه‌ای برخی از سرچشمه‌هایی که قبلاً توسط متصرفان بهسازی شده بوده به جای تخریب، فنس کشی و در اختیار عموم به منظور استفاده رایگان قرار گرفت و تحویل دهیاری روستا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟