110 زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند

به گزارش رکنا، اسماعیل جمیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان کل بدهی آنان یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که با مداخله کمیته های صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان ها افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال آن از سوی شکات و طلبکاران بخشیده شد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان، بازپروی و بازسازی شخصیت زندانیان با هدف باز اجتماعی شدن آنان با ارائه برنامه های فرهنگی و تربیتی، آموزشی و ورزشی، حرفه آموزی و اشتغال و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زندان ها انجام می گیرد.

جمیاری بیان کرد: انتظار بر این است که همه نهادها و دستگاه های مختلف مجموعه زندان ها را در انجام این رسالت یاری رسانند زیرا که زندانیان بخشی از شهروندان جامعه بوده و جز سلب آزادی سایر حقوقش باید محترم شمرده شود.

وی ابراز داشت: اکثر خانواده های زندانی در ارتکاب جرم بستگان خود نه تنها نقشی ندارند بلکه اطلاعی هم نداشته اند، بنابراین حساب خانواده ها را از زندانیان جدا بدانیم، انگشت اتهام را از آنان برداریم و به آن ها کمک کنیم تا برای تأمین حداقلی نیازمندی ها دچار آسیب نشوند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زندانیان جرائم غیرعمد افرادی غیربزهکار هستند که حبس آنان دارای پیامدهای منفی متعدد برای اعضای خانواده آنان و جامعه است.

جمیاری تاکید کرد: تمامی ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش جمعیت کیفری زندان های این استان به ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان به کار گرفته می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟