تشکیل 28 فقره پرونده اراضی ملی در مهاباد

به گزارش رکنا، مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اظهار کرد: متخلفان در مجموع ۴۶ هکتار از مراتع این شهرستان را تخریب کرده بودند که پرونده این تخریب برای صدور حکم به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شد.

پاتو در خصوص پرونده‌های تخریب اراضی ملی در سه ماهه نخست امسال، افزود: در این مدت ۲۸ فقره پرونده تخریب اراضی ملی با ۴۶ هکتار مساحت تشکیل شده که ۹ فقره پرونده با هشت هکتار مساحت مختومه شده و ۱۹ فقره پرونده با ۳۸ هکتار مساحت در حال بررسی است.

او با اشاره به دایر شدن شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی در دادگستری این شهرستان، اذعان کرد: شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی و تخریب و تصرف اراضی ملی با دستور رئیس دادگستری این شهرستان راه‌اندازی و قاضی ویژه‌ای نیز برای بررسی سریع پرونده‌های این حوزه تعیین شده است.

تخریب اراضی ملی در مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد یادآور شد: همچنین در طول این مدت ۲ نفر از عاملان تخریب مراتع روستای قزلقوپی مهاباد دستگیر شدند.

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه تیم‌های یگان حفاظت در صورت آگاهی از هرگونه تجاوز به حریم این عرصه‌ها وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستا‌های "کاولان" و "کوران" واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟