تخلفات قاچاق کالا از گمرک مهاباد افزایش یافت

به گزارش رکنا، احمدی رئیس گمرک شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۷۵ پرونده قاچاق کالا نیز در مهاباد به ثبت رسید، گفت: ارزش کالا‌های کشف شده ۵۳ میلیارد ریال است و عمده‌ترین این کالا‌ها شامل پوشاک و البسه، احشام، گوشی تلفن همراه، لوازم یدکی موبایل و لوازم خانگی است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد با اعلام اینکه ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق نسبت به پارسال بیش از ۱/ ۴ برابر افزایش یافته است، افزود: یکی از مهمترین دستاورد‌های دولت تدبیر و امید اجرای سامانه جامع امور گمرکی است که منجر به کاهش مدت زمان ترخیص کالا، شفافیت و تسهیل در امور و حذف کاغذ شد.

بسته شدن مرزها به طور موقت

احمدی با بیان اینکه عمده صادرات کالا از گمرک این شهرستان به همسایگان شرقی کشور صورت می‌گیرد، اضافه کرد: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و بسته شدن مرز‌های منطقه تاکنون پروانه خروج موقتی صورت نگرفته است.

رئیس گمرک شهرستان مهاباد در رابطه با صادرات کالا اذعان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار کالا از گمرک این شهرستان صادر شد.

گمرک مهاباد یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان است؛ آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟