کشف محموله سکه در میانه

به گزارش رکنا، داداشی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر خرید و فروش غیر قانونی اموال عتیقه در شهر میانه، طی عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل مورد نظر، از انجام خرید و فروش غیر قانونی اموال تاریخی جلوگیری کرد.

کشف و ضبط ۱۹۱۸ قطعه سکه در شهرستان میانه

او افزود: طی این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان انجام شد، فرد مظنون در محل گاوداری واقع در روستای یوشانلو شناسایی و تعداد ۱۹۱۸ قطعه سکه که پیش از این از استان لرستان خریداری شده بود، کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: فرد خاطی به همراه اقلام مکشوفه به عنوان متهم به مراجع قضایی ارجاع داده شد و مراحل قانونی برابر مقررات برای اخذ نظریه کارشناسی اموال مکشوفه، طرح شکایت و اقدام حقوقی مقتضی با هماهنگی اداره کل، انجام خواهد شد.

داداشی افزود: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کشور، اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟