کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی از ۱۳۰۰ نفر در یافت‌آباد

به گزارش رکنا ؛ سردار علیرضا لطفی درباره جزئیات انهدام باند کلاهبرداران حرفه‌ای، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در اوایل بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه فروش خودرو از دادسرای ناحیه 18 تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: بررسی‌های پرونده حاکی از این بود، فردی به نام محسن؛ 40 ساله با همکاری پنج همدست خود با جلب اعتماد مال‌باختگان در محدوده یافت‌آباد به بهانه فروش خودرو، مبالغی را کلاهبرداری کرده و گریخته‌اند.

این مقام انتظامی درباره شیوه و شگرد متهمان گفت: اعضای این باند به سرکردگی محسن با برقراری ارتباط با شهروندان و ادعای فروش خودروهای ارزان‌قیمت، و توانایی ثبت‌نام در شرکتهای خودروسازی و به دست آوردن سود خوبی در این معاملات، شاکیان را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران بدواً با خرید چند دستگاه خودرو در بازار آزاد و تحویل آن به خریداران، اعتماد شاکیان را جلب و در ادامه آنها را به خرید بیشتر خودرو و معرفی سایر افراد ترغیب می‌کردند، عنوان کرد: در بررسی پرونده‌ها مشاهده شده تعدادی از مال‌باختگان حتی 30 دستگاه خودرو از کلاهبرداران خرید کرده‌اند.

لطفی افزود: همچنین در برخی از پرونده‌ها مشاهده شد که شاکیان، خودرو دست‌دوم خود را به ازای دریافت خودرو نو، تحویل کلاهبرداران داده‌اند و نتوانسته خودروی خودشان را تحویل بگیرند و نه اینکه متهمان خودروی نو به آنها تحویل داده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فاتب تصریح کرد: در رصدهای اطلاعاتی، مخفیگاه سرکرده باند در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی و تیمی از کارآگاهان با هماهنگی‌های قضائی به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند وی را در چهاردهم تیرماه در مخفیگاهش دستگیر کنند و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی به همراه پنج همدستش اعتراف کرد، گفت: متهم عنوان کرد که پولهای به دست آمده را بین خودشان تقسیم می‌کردند، ملک و خودروهای گران‌قیمت خریده و به خوشگذارنی می پرداختند.

وی با اشاره به دستگیری سایر اعضای این باند و شناسایی یک هزار و 300 مالباخته در این پرونده، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را 500 میلیارد ریال اعلام کرده‌اند و هر 6 متهم با صدور قرار قانونی توسط بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 588099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟