پلمب واحد‌های صنفی متخلف در استان مرکزی

به گزارش رکنا، حسن مهرعلی، مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: این واحد‌ها به علت بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و گندزدایی محل از ۱۰ اسفند سال گذشته تاکنون تعطیل شدند.

حسن مهرعلی افزود: از این تعداد واحد پلمب شده ۶۵۸ واحد اماکن عمومی و ۸۴۴ واحد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

او گفت: ۱۰۸ هزار و ۱۲۸ بازرسی شامل ۶۸ هزار و یک بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴۰ هزار و ۱۲۷ بازرسی از اماکن عمومی استان توسط بازرسان این مجموعه انجام شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: یک هزار و ۵۰۹ واحد صنفی نیز در این مدت به مراجع قضایی استان ارجاع شدند و برای چهار هزار و ۶۷۶ واحد نیز اخطار صادر شد.

آموزش گندزدایی در استان مرکزی

مهرعلی اظهار داشت: در این بازدید‌ها علاوه بر بررسی موارد بهداشتی، آموزش لازم در خصوص نحوه دریافت کد بهداشتی در سامانه سلامت به آدرس salamt.gov.ir، نحوه شست و شوی دست و گندزدایی سطوح، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای حفظ سلامتی شاغلان، خانواده‌های آنان و مراجعان آموزش‌های لازم ارائه شد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار قرار داند و ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر تا ۲۵ تیر ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟