همه چیز درباره "کا 132" خودروی جدید ایران خودرو + قیمت و جزئیات

به گزارش رکنا، ایران خودرو طی مراسمی از نسخه نهایی پروژه k۱۳۲ رو نمایی کرد. این مدل که هنوز نام تجاری آن مشخص نیست بر مبنای پژو ۳۰۱ ساخته شده است (هرچند ایران خودرو از تایید رسمی این مساله طفره می‌رود) و قرار است با نسخه به روز شده پیشرانه tu۵ به قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گیربکس به روز شده خانواده پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ روانه بازار شود.

کا 132 جدید ترین خودروی ایرانخودرو

کا 132 جدیدترین خودروی ایران خودرو

همچنین در نسخه اتوماتیک احتمالا از تلفیق موتور ef۷ توربو و گیربکس اتوماتیک ساخت چین استفاده خواهد شد.

گفتنی است که این موتور و گیربکس در واقع برای نسخه اتوماتیک دنا پلاس توربوچارجر توسعه داده شده است و نصب آن بر روی پلت فرم کا ۱۳۲ می‌تواند تلفیقی از قوای محرک دنا (به عنوان آخرین فیس لیفت ۴۰۵) با اتاق پژو ۳۰۱ (نسخه به روز شده براساس پلت فرم پژو ۲۰۶) را ارائه دهد و یک خودرو ترکیبی کاملا جدید را از منظر عدم مشابهت با محصولات پژو را پدید آورد.

کا 132 جدید ترین خودروی ایرانخودرو

اخیرا «فرشاد مقیمی»، مدیرعامل شرکت ایران خودرو در گفت‌وگوی ویژه خبری از عرضه خودرو خودروی «۱۳۲ K» در بهمن ماه خبر داد. آیا با توجه به شرایط موجود عرضه خودرو‌های جدید به بازار چقدر جدی است؟

یک کارشناس بازار خودرو در پیش‌بینی درباره نرخ خودرو K۱۳۲ اظهار کرد: «به نظر می‌رسد نرخ کارخانه‌ای این خودروی جدید ۱۰۰ میلیون تومان باشد، اما چنانچه قرار باشد این خودرو به بازار عرضه شود مطمئنا نرخ آن به بالای ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید

ایران خودرو چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد در اقدامی بی سابقه فیس لیفت پژو ۳۰۱ را تحت کد فنی IKCO K۱۳۲ تولید کند.

این پروژه که با نام K۱۳۲ شناخته می‌شود حاصل تلاش جمعی از مهندسین و مخترعین داخلی بوده و گام بزرگی در راستای داخلی سازی صنعت خودروسازی در کشورمان است.

محصول نهایی این پروژه با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و گفته می‌شود در مرحله اول موتور EC۵ و گیربکس دستی خودرو مذکور را همراهی خواهد کرد.

ایران خودرو قصد دارد IKCO K۱۳۲ را با موتور EF۷ توبورشارژپلاس و گیربکس اتوماتیک نیز تولید کند.

براساس اطلاعات منتشر شده فیس لیفت پژو ۳۰۱ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

از جمله امکانات ایران خودرو K۱۳۲ می‌توان به فرمان برقی، ترمز‌های جلو و عقب دیسکی، ESC, EBA، ABS, HSA,، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، سیستم کروز کنترل و سیستم تهویه برقی اشاره کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟