جلسات تامین اجتماعی برای پیگیری حقوق بازنشستگان

به گزارش رکنا ، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی گفت: انتظار داریم افزایش مبالغ کمک هزینه های جانبی بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۹ در اسرع وقت اعمال و پرداخت شود.

پیگیری برای تامین کامل حقوق مستمری بگیران

علیر اصغر بیات گفت: جلسه‌ای ۵ ساعته با مدیر عامل و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی پیرامون موضوع میزان افزایش کمک هزینه‌های جانبی بازنشستگان و مستمری بگیران داشتیم. بحث و بررسی‌های متنوعی در خصوص نحوه افزایش آیتم‌های خواروبار و حق مسکن در مستمری بازنشستگان مطرح شد و از آنجایی که طبق مصوبه شورای عالی کار از آیتم‌های نقدی و غیر نقدی حق بیمه کسر می‌شود، لذا به دنبال این هستیم که این موارد بصورت کامل از سوی سازمان تأمین اجتماعی به حقوق مستمری بگیران اضافه و به آنها پرداخت شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی سراسر کشور در ادامه افزود: این جلسه به نتیجه‌ای نرسید و مقرر شد در جلسه بعدی بصورت مفصل در این زمینه بحث و بررسی انجام و تصمیم نهایی گرفته شود.

بحث درباره همسان سازی

بیات همچنین اضافه کرد: در خصوص همسان سازی نیز مباحث کارشناسی بسیار خوبی انجام شد. فاکتورها و سناریوهای مختلفی در این جلسه ارائه شد و تیم کانون عالی نیز نظرات و دغدغه‌های خود را مطرح کرد که امیدواریم هرچه سریع‌تر با قول مساعدی که مسئولان داده اند این مطالبه چندین ساله و بحق بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: علیرغم افزایش ۲۶ درصدی حقوق به دلیل افزایش تورم و سبد هزینه‌های اقشار ضعیف و آسیب پذیر، سال ۹۹ را سال سختی برای بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که بالغ بر ۶۵ درصد آنها را حداقل بگیران تشکیل می‌دهند، پیش بینی می‌کنیم. بنابراین انتظار داریم در سال پایانی دولت و همچنین آغاز به کار مجلس جدید مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی محقق و اجرایی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟