6  متصرف اراضی ملی در سنندج دستگیر شدند

به گزارش رکنا، سرهنگ بهروز مهری فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی گفت: پس از کسب اطلاع از تصرف اراضی ملی در شهرک بعثت سنندج (بلوار مرزبانان) یگان حفاظت اراضی ملی استان با هماهنگی‌های ماموران انتظامی در محل حضور یافتند و با ۶ متصرف برخورد قانونی لازم را انجام دادند.

تعرضین به بیت المال دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده

او با اشاره به اینکه موقع حضور عوامل یگان حفاظت و نیروی انتظامی، متصرفین توسط ماشین الات سنگین در حال خاکبرداری و تسطیح یک هزار و ۳۲ متر مربع زمین تصرف شده بودند، اضافه کرد: متعرضین به بیت المال دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده و از اراضی نیز پس از رفع تصرف به حالت اولیه بازگردانده شد.

سرهنگ مهری از مردم استان خواست در هر کجای استان شاهد تصرف اراضی ملی بودند نسبت به اطلاع آن از طریق سامانه تلفنی ۱۶۵۶ اقدام نمایند تا در اسرع وقت نسبت به قلع و قمع متصرفین اقدام شود.

مساحت زمین‌های ملی محدوده و حریم شهر‌های کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می‌شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد و در مجموع یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر و یک هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟