تهرانی ها هنوز در خطر کرونا دارند!

به گزارش رکنا ، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران اظهارکرد: هنوز معتقدیم که باید از رفتار عادی پرهیز کنیم، چون این ویروس ابعاد ناشناخته‌ای دارد و به تازگی موج جدیدی از ابتلا را در برخی استان‌ها شاهد بودیم.

وی گفت: اگر هنوز می‌گوییم که استان تهران کانون آلودگی هست به این دلیل است که این استان به سبب داشتن ویژگی‌هایی چون تراکم بالای جمعیت، شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.

محسنی بندپی اظهار کرد: اگر به طور میانگین ۵۰ نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کنند در تهران این عدد به یک هزار نفر در هر یک کیلومتر مربع می‌رسد و در شهرستان بهارستان ۱۰ هزار نفر.

زحمات مان را در جنگ با کرونا هدر ندهیم

استاندار تهران گفت: بر اساس این شرایط روزانه ۶۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند، بنابراین هر نوع غفلتی موجب می‌شود دستاوردهایی که در نتیجه لطف خدا و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و تلاش کادر درمانی کسب کرده ایم، بی‌ثمر شود.

وی بیان کرد: موفقیت های خوبی داشتیم و میانگین بهبود یافتگان در استان تهران ۸۸.۸ درصد بوده و میانگین سنی فوتی‌های این استان ۸ سال فاصله سنی از متوسط کشوری داشته است.

محسنی بندپی ادامه داد: این نشان می‌دهد که کادر درمانی آماده به امکانات خوبی آماده خدمت هستند، اما همچنان نگرانی‌ها پابرجاست.

استاندار تهران تاکید کرد: ویروس کرونا هنوز از بین نرفته و محو نشده و فقط مدیریت شده، از همین رو باید همچنان مراقبت های لازم را داشت با این وجود اکنون این شرایط فراهم شده است که بتوان گفت نسبت به ۱۰ روز قبل وضعیت خوبی داریم.

توصیه های مسافرتی

وی تصریح کرد: محدودیتی برای تردد ایجاد نکرده‌ایم و باید نسبت به توصیه ایمنی راه‌ها هم دقت کافی را داشته باشیم و هم مردم اولویت نخست خود را در خانه ماندن قرار دهند و حتی اگر سفر می‌کنند، به استانی سفر کنند که آلودگی کمتر و شهرهای سفید بیشتری دارد.

محسنی بندپی اضافه کرد: مردم می‌توانند صبر کنند و در باقی ایام سال به سفر بروند، اما آن دسته از افرادی که به سفر می‌روند نیز باید به حتم نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند تا آلودگی بار دیگر منتقل و جابه‌جا نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟