امیدواری معلمان بازنشسته به اجرای طرح رتبه بندی

به گزارش رکنا، در مهرماه سال گذشته بعد از مدتها رایزنی و پیگیری، رتبه‌بندی برای معلمان شاغل به اجرا درآمد. معلمان به نحوه اجرای این طرح انتقاداتی دارند اما همین طرح نه چندان ایده‌آل برای فرهنگیان بازنشسته اجرایی نشده است.

در نشست‌های اخیر نمایندگان معلمان با رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس، وعده‌هایی مبنی بر لزوم اجرای طرح برای بازنشستگان فرهنگی داده شده است و مقرر شده راهکارهایی برای اجرای رتبه‌بندی بازنشستگان همانند شاغلان در دستور کار قرار بگیرد.

رتبه بندی معلمان بازنشسته

معلمان بازنشسته رتبه‌بندی را بخشی از «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان هم‌تراز» می‌دانند و می‌گویند براساس الزامات برنامه‌های توسعه و قوانین بالادستی ازجمله قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق بازنشستگان بایستی با شاغلان هم‌تراز برابر و متناسب شود؛ رتبه‌بندی نیز که یکی از مولفه‌های مزدی معلمان شاغل است، مشمول همین حکم می‌شود؛ لذا باید این طرح برای هر بازنشسته به شیوه‌ای که برای شاغل هم‌ترازش به اجرا گذاشته شده، اجرا شود.

انتظار در تحقق نمایندگان مجلس

این بازنشستگان می‌گویند منتظر تحقق وعده‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس هستیم و امیدواریم در نیمه اول سال، این وعده‌ها محقق شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟