مهارت مدارا و گذشت در زمان قرنطینه و بروز اختلافات خانوادگی

همسران با توسل به چه مهارتی می توانند این قرنطینه خانگی و تنش را به فرصت تبدیل کنند تا زندگی زناشویی خود را غنی کنند و از گرفتار شدن در حلقه ی بگو مگوهای خانوادگی و نهایتا" طلاق ، خود را نجات دهند .

مهارت طلایی و سرنوشت ساز چیزی نیست جز مدارا کردن ، طبیعی است وقتی زن وشوهر باید در خانه بمانند آن وقت تفاوت هایشان و اختلاف نظر آنها بر سر امور زندگی مشترک بیشتر نمود پیدا می کند و اگر نتوانند با اختلاف در سلایق و دنیاهای متفاوت خود ، مدارا کنند احتمال تنش بین آنها و طلاق بالا خواهد گرفت . در شرایط کرونا و قرنطینه خانگی فاصله ما با دنیای کار و دوستان و دنیای روابط اجتماعی و تفریحات ممکن است انسان را به سوی تنش بکشاند .البته مسلم است که نمی توان شیوع کرونا را علت اصلی اختلاف زن وشوهر تلقی نمود. بالا گرفتن بگو مگو ها و تنش ها در روابط زوجین دلایل اساسی تری دارند ، اما کرونا و ماندن اجباری در خانه و به عبارتی قرنطینه خانگی ممکن است باعث شود ، برخی زن و شوهرها دچار تنش شده و احساس کنند که دو دنیای متفاوت دارند و فکر کنند تنها راه حل اختلافاتشان ، فاصله گرفتن عاطفی از همدیگر یا بی تفاوتی نسبت به هم و یا درخواست طلاق است !

مدارای زن و شوهرها

زن و شوهر با بالابردن و افزایش فضیلتی به نام مدارا کردن می توانند خود را از این وضعیت احتمالی نجات دهند. مدارا، توافق بر سر تفاوت ها است و زمانی نقش خود را ایفا می کند که زوجین در حال سپری کردن مرحله پرتنش و سختی ، از زندگی مشترکشان باشند.

مدارا کردن و احترام گذاشتن به عقاید همسر و همچنین تحمل کردن سختی ها و رنج ها در زندگی مشترک ، عاملی است که به طور پیوسته زندگی مشترک همسران را تحت تاثیر قرار می دهد . مدارا کردن مهارتی است که می تواند در هنگام شیوع کرونا ، بگو مگو و بازار اختلافات را کاهش و برغنای زندگی زن وشوهر بیافزاید .

چگونه می توان در همسران، مهارت مدارا کردن در خصوص تفاوت هایی که در بین آنها وجود دارد را افزایش داد ؟

 باور داشته باشیم که زن و شوهر از دو دنیای متفاوت هستند و راه رسیدن به آرامش ، مدارا با تفاوت های همدیگر است . مدارا با اضطراب همسر، مدارا با کج خلقی های همسر و مدارا با اختلاف سلیقه های همسر . البته این مدارا دو طرفه است و وظیفه زن و شوهر است که هر دو ، مدارا گر باشند .

شاه کلید آرامش بین زوج ها

 بدانیم و باور داشته باشیم که شاه کلید آرامش گری برای زوجین ، مدارا کردن با عقاید ، سلیقه ها و ارجحیت های همسر است.

 درک شرایط ، توانایی ها و ظرفیت های همسر ، درک اینکه من و همسرم دو شخصیت منحصر به فرد داریم ، از دو خانواده مختلف آمده ایم می تواند دامنه اختلافات را کاهش دهد.

 باور کنیم که اگر از اشتباهات همسر خود چشم پوشی نکنیم زندگی تلخی خواهیم داشت.

 هر یک از همسران تلاش کنند نیازها و سلیقه های همسر خود را بر تمایل و سلیقه خود ارجح بدانند. باور داشته باشیم اگر این کار را نکنیم زندگی و پیوند ما شکسته خواهد شد.

 تلاش کنیم رفتار ناشایست همسر را با رفتار نیکو دفع کنیم .همه بدانیم که سخن و رفتار نیکو یکی از بهترین راههای دفع کج خلقی های همسر است .هدف از این کار جذب همسر و افزایش صمیمیت بین زوجین است و هرگز معنای کوتاه آمدن و ذلت نیست . دفع بدی با خوبی و مدارا کردن با کج خلقی همسر، کینه ها و بدی ها را ازبین می برد .

معجزه مشورت

 باور کنیم که مشورت با هم در موضوعات مورد اختلاف ، یکی از راههای برخورد با تفاوت ها است.

 قرنطینه و در خانه ماندن ممکن است شما را وادار کند به هنگام ظهور اختلاف سلیقه در امور زندگی مشترک ، همسر خود را مجبور به تغییر کنید.پس تلاش کنیم که همسر خود را مجبور به تغییر نکنیم .

 مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان ایلام

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟