کلاهبردار میلیاردی در میاندوآب دستگیر شد

سرهنگ فخرالدین رستم پور امروز(یکشنبه) افزود: طی تماس‌های تلفنی شهروندان در روزهای اخیر و همچنین ارجاع پرونده‌هایی به پلیس در خصوص کلاهبرداری از آنان در قالب سبدگردان بورس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان " میاندوآب " قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: در بررسی ها مشخص شد فردی اقدام به فریب و جذب منابع نقدی هزار و ۵۰۰ نفر در قالب سبدگردان بورس به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال در شهرهای قم، تهران، تبریز و چند شهر دیگر کرده و با وعده پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال سود نقدی ماهانه به ازای هر ۱۰ میلیون ریال، کلاهبرداری و سپس با خاموش کردن گوشی و عدم پاسخ به تماس ها، متواری شده است.

فرمانده انتظامی میاندوآب ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان با اشرافیت کامل بر موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضایی، این فرد را که جوانی ۲۶ ساله بود، در یکی از شهرستان های آذربایجان شرقی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ رستم پور با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی در این خصوص همچنان ادامه دارد؛ به افراد کلاهبردار و سودجو هشدار داد پلیس با هرگونه سوء استفاده از اعتماد مردم برخورد قانونی خواهد کرد و به شهروندان توصیه کرد در صورت برخورد با این گونه موارد؛ پلیس را هرچه سریع تر در جریان قرار دهند.

  کلاهبرداری با استفاده از شگردهای مختلف در فضای مجازی به علت ناآگاهی شهروندان بسیار زیاد شده ولی بخش عمده آنها با حضور به موقع پلیس کشف می شود.

کدخبر: 702091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟