عامل ایجاد کننده صفحات جعلی شناسایی شد / در تبریز لو رفت

 سرهنگ محسن محمودی در تشریح این موضوع اظهار داشت:  در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی به شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی ناشناس با ایجاد صفحات جعلی در یکی از اینستاگرام و با انتشار تصاویری از وی در فضای مجازی موجب هتک حیثیت ایشان شده است ، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و مستندات جمع‌آوری شده و با تلاش و اقدامات صورت گرفته موفق شدند  متهم را مورد شناسایی قرار دهند و جهت رسیدگی به موضوع، وی  به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ محسن محمودی بیان داشت: با حضور متهم در این پلیس و با تحقیقات مقدماتی ابتدا منکر هر گونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده بزه ارتکابی خود را پذیرفت و ابراز پشیمانی و درخواست بخشش از شاکی را کرد.  

وی ادامه داد: شهروندان هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی نکات امنیتی را رعایت کرده و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از طرف مجرمان سایبری از بارگزاری تصاویر و اطلاعات شخصی خود در این بستر جددا خودداری نمایند.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد و گفت: کسانی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و یا انتشار تصویر و یا اطلاعات خصوصی افراد در این فضا را دارند بدانند که این اعمال آنان جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

کدخبر: 700318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟