فیلم آتش سوزی جنگل‌های زاگرس
حجم ویدیو: 6.39M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52

 آتش‌سوزی اخیر در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بخش اعظمی از سرمایه استان را نابود کرده است.

با گرم شدن هوا، هفته‌ای نیست که خبر سوختن و نابود شدن درختان زاگرس دل دوستداران طبیعت را به درد نیاورد.

به گزارش رکنا، آتش یک روز جنگل‌های گچساران را طعمه می‌کند، یک روز محیط زیست و منابع طبیعی دهدشت را نشانه می‌گیرد، روز دیگر در باشت رخت سیاه بر تن درختان می‌کند، یک روز در بویراحمد است و چند روز گذشته که شبلیز زیبا را سوزاند و حدود ۵۰ هکتار را از بین برد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون آتش بخش زیادی از سرمایه‌های طبیعی این استان را نابود و خاکستر کرده است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش‌سوزی هفته‌های گذشته استان گفت: عده‌ای از سودجویان به طمع تهیه زغال، جنگل‌های استان را به آتش کشیدند. این افراد حتی با تیراندازی موجب رعب و وحشت مردم شدند.

کیامرث حاجی‌زاده با ابراز نگرانی از آتش‌سوزی جنگل‌ها به منظور قاچاق زغال گفت: قاچاق زغال تهدیدی برای محیط زیست و منابع طبیعی استان به شمار می‌رود. در حالی که می‌توان با ایجاد اشتغال پایدار و پرداخت تسهیلات به بومیان و مردم ساکن در روستاها جلوی تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را گرفت.

وی با اشاره به اعزام دو فروند بالگرد برای مدیریت و کنترل آتش‌سوزی‌ها گفت: مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد  سخت گذر است و باتوجه به شرایط توپوگرافی در بحث اطفای حریق انفرادی تجهیزات خوبی تخصیص و بین فرمانداری‌ها توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مقابله با حریق همه آموزش دیده هستند، بیان کرد: نسبت به گذشته در بحث مقابله با حریق باید به دستگاه‌های متولی نمره خوبی داد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه فرهنگ مدیریت ما با مقوله پیشگیری همخوانی ندارد، عنوان کرد: اصحاب رسانه، دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما و دلسوزان طبیعت باید در راستای پیشگیری و مقابله با بحران‌های زیست محیطی تلاش کنند و در راستای افزایش آگاهی مردم آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهند.

وی، اظهار داشت: امید است روزی فرابرسد که فرهنگ مدیریت ما در بحث پیشگیری و پیش‌بینی وضعیت مطلوب داشته باشد.

کدخبر: 699932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟