جزئیات مرگ 5 سرباز معلم که سوار اتوبوس مرگ بودند

واژگون شدن اتوبوس ولوو حامل سربازان معلم در جاده ابرکوه به دهشیر و برخورد آن با یک دستگاه تریلی که کنار جاده متوقف بود منجر به مرگ 5 نفر شد. 

به گزارش رکنا، حدود ساعت 6 صبح پنجشنبه یک دستگاه اتوبوس ولوو با 39 سرنشین که بیشتر آنها سرباز بودند در حالی که از زاهدان به سمت آباده در حرکت بود در جاده ابرکوه به دهشیر یزد ناگهان واژگون شد. دراین حادثه 5 نفر به نام های طیب شه بخش، راشد پاهنگ، عبدالرحمن دلیری،(سرباز معلم) سروان یدالله ناهیدی کادر ناجاو ناصر گلستان زاده(کمک راننده) جان باختند.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره جزئیات این حادثه گفت: اتوبوس با ۳۹ سرنشین از مبدأ زاهدان به مقصد آباده در حرکت بوده که به‌علت نقص فنی از ناحیه ترمز با جدول وسط جاده برخورد و در سمت مسیر مقابل واژگون و در این حالت با یک دستگاه تریلی متوقف در مسیر مخالف برخورد و متوقف می‌شود.

محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل هلال احمر استان یزد نیز گفت: در تصادف تریلی با اتوبوس از ۳۹ نفر حادثه دیده ۵ نفر کشته و ۳۴ نفر مصدوم شدند.

پیام رئیس جمهوری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در پیامی با ابراز تأسف از وقوع سانحه برای اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها که منجر به جان باختن و مجروح شدن عده‌ای از آنان شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده، تأکید کرد: متأسفانه تکرار چنین حوادث اندوه‌بار و غیر قابل جبران جاده‌ای نشان می‌دهد که همه مسئولان و دست‌اندرکاران ذیربط باید با برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و همه جانبه در کاهش وقوع این گونه حوادث تلخ بیش از پیش تلاش کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: در این حادثه هم باید سریعاً نسبت به بررسی علل وقوع آن اقدام و مقصر یا مقصران احتمالی را معرفی کنند.

دستور رئیس قوه قضائیه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز در پی بروز سانحه برای اتوبوس حامل سربازان در یزد در پیامی اعلام داشت: سانحه تلخ رانندگی برای اتوبوس حامل سربازان عزیز میهن که عازم دوره آموزشی بوده و موجب فوت و مصدومیت تعدادی از این عزیزان شد، موجب تأثر و تألم اینجانب گردید. این ضایعه را به خانواده‌های داغدیده ایشان و ملت ایران تسلیت می‌گویم. رئیس کل دادگستری استان یزد موظف است ضمن بررسی علل این سانحه، درخصوص نحوه رسیدگی به پرونده قضایی مربوطه، «پیگیری و نظارت» لازم را به عمل آورد.

تسلیت مدیر آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پیامی درگذشت سرباز معلمان حادثه واژگونی اتوبوس را به خانواده جانباختگان و مردم سیستان و بلوچستان تسلیت گفت.

کدخبر: 699790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟