هشدار / کلاهبرداری از طریق قوه قضاییه

گاهی اوقات سرقت از شهروندان به شکل فیشینگ انجام می شود. به تازگی شهروندان با دریافت پیامک دروغین از سوی قوه قضاییه مورد حمله کلاهبرداران و سرقت اموال شان قرار گرفته اند.

به گزارش رکنا ، اخیرا تعدادی از شهروندان با دریافت پیامک‌های جعلی تحت عنوان «ابلاغ الکترونیک» مورد حمله‌ فیشینگ قرار گرفته‌اند و مجموعا بیش از ۱۲ میلیارد ریال از حساب آنها سرقت شده است.

روش و جزئیات کلاهبرداری

ابتدا پیامکی جعلی با عنوان ابلاغ الکترونیک قوه قضاییه برای شهروندان ارسال شده، که در آن لینکی جهت واریز مبلغی معادل ۲۰ هزار ریال وجود داشته است.

افراد در صورت کلیک بر لینک مذکور، به یک درگاه پرداخت جعلی هدایت، و پس از وارد کردن تمام اطلاعات کارت خود و اقدام به واریز، با خطایی نامعلوم مواجه می‌شدند.

لینک داخل پیامک، حاوی یک جاسوس‌افزار بوده که پس از کلیک بر آن، بر دستگاه قربانیان نصب شده و به پیامک‌های آنها دسترسی پیدا کرده است. در نتیجه کلاهبردار با داشتن اطلاعات کارت و دسترسی به پیامک‌ها و امکان خواندن رمز پویا، حساب بانکی قربانیان را خالی نموده است.

تنها آدرس معتبر سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، آدرس زیر است و هر سایتی جز آن، فیشینگ و کلاهبرداری است:آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 699068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟