آتش سوزی مخازن گازوئیل در جاده ورامین / فاجعه ای که به خیر گذشت + عکس ها

به گزارش رکنا، روز گذشته در ساعت 19:10 دقیقه شهروندان با مشاهده دود و شعله های آتش در کنار مخازن سوخت واقع در جاده ورامین، محله قلعه نو، خیابان تاجیک، خیابان دانش سراسیمه با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 9، 79 و 86 را به همراه خودروی تانکر آب و خاور حامل کف به محل حادثه رهسپار کرد.

به گفته هادی خواجه پور فرمانده آتش نشانان ایستگاه 86، در محوطه باز یک زمین بایرتعداد 5 مخزن سوخت 15 هزار لیتری گازوئیل، تعدادی بشکه های 220 لیتری روغن سوخته و همچنین تعداد زیادی لاستیک وجود داشت که دو دستگاه مخزن سوخت و لاستیک های موجود در مجاور آن به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد و همچنین دود و شعله بسیار زیادی از میان این مخازن به آسمان برمی خاست.

وی با اشاره به اینکه شعله های آتش به سرعت در حال سرایت به دیگر مخازن بود، گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از مجهز شدن به لباس های ایمنی و با رعایت موارد ایمنی، در ابتدا با استفاده از یک رشته لوله کف و یک رشته لوله آبده اقدام به جلوگیری از سرایت آتش به دیگر مخازن کرده و مانع از آتش سوزی گسترده شدند.

خواجه پور با اشاره به این که سوخت موجود دراین مخازن جهت استفاده ادوات و خودروهای کشاورزی استفاده می شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این مخازن مملواز سوخت بود، شعله های آتش باعث سوختن تعدادی لاستیک و درختان مجاور آن نیز شد.

وی افزود: آتش نشانان هر سه ایستگاه با همکاری یکدیگر و با تلاش مضاعف به سرعت شعله های آتش را به طور کامل مهار کرده و پس از خاموش کردن شعله های پنهان و همچنین اطمینان از عدم آتش سوزی مجدد به عملیات خود خاتمه دادند.

این فرمانده آتش نشانی خاطر نشان کرد: علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟