فیلم از اولین لحظه انفجار در پالایشگاه تهران / ثانیه به ثانیه با فاجعه
حجم ویدیو: 9.00M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13

به گزارش رکنا،فیلمی به تازگی منتشر شده است که نشان می‌دهد چگونگه انفجار مهیب و آتش سوزی بزرگ در پالایشگاه جنوب تهران رخ داده است.

عملیات اطفای آتش‌سوزی پالایشگاه تهران پایان یافت

مسئول روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران گفت: پس از ۲۴ ساعت تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی آتش‌سوزی این پالایشگاه مهار و آتش کاملا خاموش شد.

شاکرخفایی شامگاه پنجشنبه گفت: پالایشگاه فرآیند در مدار قرار گرفتن تولید را در برنامه هایش قرار داده است و یک واحد تولیدی به همراه واحد آب، برق و بخار در مدار قرار گرفته و بقیه واحدها هم با تامین شرایط ایمن یکی یکی در مدار تولید قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلا در این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشتیم، شماری از نیروهای امدادی نه به خاطر حادثه بلکه به دلیل گرمازدگی و بی حالی ناشی از تلاش و فعالیت زیاد آسیب دیدند که درمان شدند.

آتش سوزی و انفجار در پالیشگاه جنوب تهران

این مسئول یادآور شد: این آتش سوزی چون در مخزن بود باید می سوخت تا محتویات آن تمام شود، بنابراین چون واحد فرآیندی نبود و تجهیزاتی مانند پمب و کمپرسور را شامل نمی شود؛ هزینه بالایی را در بر نداشت.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه روز، چهارشنبه (۱۲ خردادماه) حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟