محمد مرد مشهدی در ثانیه آخر زندگی جان یک زن را نجات داد

مرد مشهدی با اهدای عضو به بیماران زندگی بخشید. این مرد پس از تایید مرگ مغزی اش به 5 بیمار جان بخشی کرد.

به گزارش رکنا، مرحله هزاروپنجاه‌ویکمین عمل پیوند در بیمارستان تخصصی منتصریه مشهد در حالی به نام مرحوم محمد امیریان چنار، تمام شد و نام او را جاودانه ساخت، که چند بیمار نیازمند به کلیه، قرنیه و پوست نیز، از خطر نیستی جستند و درد را پشت سر گذاشتند.

در آخرین عمل پیوند عضو از بیمار مرگ مغزی، پس از وقوع حادثه ای که زنده‌یاد امیریان ۶۵ساله را از زندگی جدا کرد، خانواده‌اش با درک متقابل رنج بیماران نیازمند به عضو پس از دریافت مشورت از پزشکان که به آن‌ها اطمینان دادند، پدرشان برای همیشه خوابیده و هیچ بخت‌و اقبالی برای زنده ماندن ندارد، با پیوند اعضای پیکرش موافقت کردند.

اهدای عضو مرد مشهدی جان 5 بیمار را نجات داد

با انتقال پیکر این مرحوم از بیمارستان طالقانی به منتصریه و انجام مراحل قانونی، کلیه‌های زنده‌یاد محمد امیریان چنار به زن ۳۸ساله‌ای ساکن گناباد و مردی ۵۳ ساله ساکن فریمان که از سال‌های دور دچار نارسایی کلیه بودند و با دیالیز درمان می‌شدند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

به گفته دکتر ابراهیم خالقی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، قرنیه‌های این مرحوم نیز برای پیوند به بیماران نیازمند به بانک چشم دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ مشهد ارسال شد. همچنین قسمتی از پوست زنده‌یاد امیریان برای پیوند به بیماران نیازمند بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

کدخبر: 692546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟