پشت پرده کشف اسکلت اژدها در ساری + فیلم
حجم ویدیو: 2.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19

ماجرای پیدا شدن اسکلت یک اژدها در ساری سناریوی پیچیده ای را در فضای مجازی به راه انداخت.

به گزارش رکنا، چند روزی از انتشار تصاویری از اسکلت موجودی عجیب در جنگل های چورت چهاردانگه ساری نمیگذرد که حرف و حدیثها در خصوص ماهیت آن بالا گرفته است. عده ای معتقدند این بقایا مربوط به جانوری ناشناخته یا به گفته بومیان اژدها است اما مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران با رد این فرضیه، گفت: این اسکلت متعلق به جانوری از خانواده سگ‌سانان است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: پس از این که اهالی منطقه این موضوع را به همکاران محیطبان ما در منطقه چورِت ساری اطلاع دادند، همکاران بلافاصله به منطقه رفتند و اسکلت را تحویل گرفتند. همان زمان نیز با توجه به ترکیب دندان و اسکلت حدس زده شد که این اسکلت متعلق به سگ‌سانان است.

او افزود: بر اساس نتایج تحقیقات این اسکلت متعلق به گونه‌هایی از سگ سانان است و چون از همه اندام‌های آن فقط ستون دمی و جمجمه باقی مانده برخی‌ها آن را با اسکلت خزنده‌ها اشتباه گرفتند.

بعضی چهره‌های صاحب‌نظر در حوزه تاریخ اخیرا به استناد تصویر منتشر شده از این اسکلت و همچنین برخی منابع تاریخی از جمله کتاب تاریخ تبرستان اثر ابن اسفندیار عنوان کردند این اسکلت متعلق به همان موجودی است که گفته می‌شود زمانی در جنگل‌های مازندران وجود داشت و اکنون منقرض شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟