تکرار آتش‌سوزی اسلام‌قلعه، در مرز ابونصر + عکس و جزئیات

حادثه آتش سوزی ساعت 9:10صبح دیروز از یک تانکر حمل سوخت در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان، مقابل گمرک ایران در منطقه ماهیرود واقع در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش رکنا ، آنطور که شاهدان حادثه می‌گویند آتش‌سوزی به‌دلیل واژگونی این تانکر آغاز شد و به سرعت گسترش یافت. علی اکبر مزیدی، مدیر پایانه ‌مرزی ماهیرود در این‌باره گفت: آتش‌سوزی در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان به‌علت واژگونی تانکر سوخت افغانستان آغاز شد و به‌دنبال آن عملیات اطفای حریق با کمک آتش‌نشانان خراسان جنوبی آغاز شد.

واژگونی تانکر سوخت افغان

او گفت: این آتش‌سوزی در خاک افغانستان و در فاصله ۹۰۰ متری بازارچه مرزی ماهیرود و در حوالی گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان رخ داد. در این حادثه تانکر سوخت افغان واژگون شد و با هماهنگی فرماندار سربیشه ابتدا ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی برای مهار آتش‌سوزی به محل حادثه اعزام و با توجه به ادامه آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی دیگر از منطقه دُرح سربیشه نیز به محل حادثه اعزام شد.

مرگ راننده افغان

مزیدی در ادامه گفت: اطراف این خودرو آزاد و خالی بود و ترافیک نداشتیم و خطری خودروهای دیگر را تهدید نمی‌کرد و راننده خودرو که افغان بود نیز توانسته بود خودش را نجات دهد.

در همین حال، سیدروح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران نیز جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و گفت: در مراحل اولیه حادثه با هماهنگی استانداری خراسان جنوبی، فرمانداران و سازمان‌های مستقر در مرز، اقداماتی برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی صورت گرفت و اطراف حادثه تخلیه و مخازن سوخت خنک نگه داشته شد. در این حادثه ساختار و سازه‌های گمرک افغانستان نیز از بین نرفته و مشکل خاصی ایجاد نشده است و تبادل کالا ادامه دارد.

انفجار تانکر گاز در گمرک افغانستان

بهمن‌ماه سال گذشته نیز انفجار یک تانکر گاز در گمرک اسلام قلعه افغانستان حادثه هولناکی را رقم زد و حدود 500تانکر سوخت دیگر را از بین برد. همچنین در اسفندماه همان سال نیز یک تانکر سوخت در گمرک ابونصر فراهی افغانستان دچار آتش‌سوزی شد که وزش باد موجب سرایت شعله‌های آتش به چند تانکر دیگر شد که در هر دو حادثه آتش‌نشانان ایرانی توانستند آتش‌سوزی را مهار کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟