آتش‌ سوزی در مناطق صعب العبور پاوه

به گزارش رکنا، فرشید سنجری اظهار کرد: از غروب روز دوم خرداد و در پی رعد و برق های رخ داده در منطقه، آتش سوزی در مراتع مشجر مناطق صعب العبور شهرستان پاوه در منطقه"بله بزان" شروع شد که با حضور به موقع نیروها، این آتش سوزی اطفاء شد.

سنجری ادامه داد: هم اکنون اگرچه حریق اطفاء شده، اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و وزش باد، آتش‌ مجددا در یک نقطه شعله ور می شود که بلافاصله با کمک نیروهای اطفای حریق و نیروهای محلی آتش خاموش می شود.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تاکید کرد: هم اکنون نیروهای اطفای حریق در منطقه حاضر بوده و به محض شروع آتش سوزی در یک نقطه سریعا آتش را در نطفه خفه می کنند.

سنجری با بیان اینکه در این آتش سوزی مراتع مشجر منطقه در آتش سوخت، گفت: در مجموع در حد یک هکتار از مراتع مشجر طعمه حریق شد.

وی سپس با اشاره به دور بودن آتش سوزی از منطقه حفاظت شده "بوزین و مرخیل"، گفت: با توجه به اطفای حریق رخ داده هیچ خطری این مناطق را تهدید نمی کند.

سنجری با بیان اینکه این اولین حریق مهم امسال بوده، گفت: امسال به دلیل خشکسالی رخ داده اگرچه احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی استان زیاد است اما چون پوشش مرتعی زیادی نداریم، اگر هم آتش سوزی رخ دهد سریعا اطفاء خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟