علت آتش سوزی مراتع چوار مشخص شد

به گزارش رکنا، علیرضا صابری مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با ذکر اینکه تلاش برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگل های بخش چوار همچنان جریان دارد گفت:بی احتیاطی یکی از کشاورزان محلی منشا این حریق 2 روزه بوده است.

وی افزود: این آتش سوزی دیروز از منطقه طاقطاوی و به علت سهل انگاری یکی از روستاییان کشاورز ساکن در منطقه ایجاد شد.

صابری اظهار کرد: این فرد بعد از برداشت محصول خود اقدام به آتش زدن پس چر مزرعه می کند که به علت عدم توانایی در کنترل آن، به خاطر وزش باد آتش به سرعت در منطقه پخش و به اراضی مرتعی و جنگلی سرایت می کند.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: در مقاطعی آتش توسط عوامل حاضر در منطقه مهار شد اما به علت سقوط کنده های در حال سوختن یا نیم سوز به پایین بازهم آتش سوزی دوباره شروع می شد.

وی در ادامه گفت: به علت بافت بسیار خشن جغرافیایی و سخت گذر و سنگلاخی بودن منطقه مهار آتش با مشکلاتی همراه است و نیز به همین شرایط اقلیمی خاص امکان درخواست بالگرد برای هلی برن نیرو و تجهیزات وجود ندارد.

صابری ابراز امیدواری کرد و یاداور شد:هم اکنون نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج، هلال احمر، و دستگاه های دیگر به همراه مردم با حضور در منطقه در حال مهار آتش هستند ، که آتش سوزی تابعد ظهر امروز مهار و کنترل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟