معجزه زندگی برای کودک 4 ساله در رودخانه کرج

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با بیان اینکه امسال آمار غرق شدگی در رودخانه کرج به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، گفت: با استقرار غواصان در نقاط خطرناک رودخانه، خوشبختانه چند مورد نجات غریق داشتیم که یکی از آنها یک کودک چهار ساله بود.

به گزارش رکنا، محمدرضا فلاح‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت پیشبرد برنامه‌های مربوط ایمنی رودخانه کرج برای کاهش آمار غرق شدگی گفت: برنامه‌های مورد نظر برای پیشگیری از غرق شدگی، نجات غرق شدگان و کشف جسد با محوریت آب منطقه‌ای البرز به عنوان متولی رودخانه و سایر دستگاه‌های مرتبط مثل هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و ... در حال اجرا است و این دستگاه‌ها موظف شده‌اند تا در این موضوع به آب منطقه‌ای کمک کنند.

فلاح‌نژاد در خصوص استقرار غواصان بومی در نقاط پرخطر رودخانه کرج هم اظهار کرد: این غواصان تجهیزات و لباس مورد نیاز را از سازمان آب منطقه‌ای دریافت کرده و در نقاط مورد نظر مستقر شده‌اند و خوشبختانه در طول این مدت چند مورد نجات توسط غواصان را هم داشتیم که یکی از آنها یک کودک چهار ساله بود.

وی ادامه داد: فقط مشکلاتی در خصوص قرارداد و بیمه این غواصان وجود دارد که قرار است با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان موضوع حل شود.

این مسئول با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد بیشتر حادثه دیدگان در رودخانه کرج مسافر و غیربومی بوده‌اند که از خطرهای رودخانه اطلاع نداشته‌اند، گفت: به همین منظور اقدامات لازم برای ارسال پیامک درباره خطرات رودخانه به خودروهایی که وارد جاده چالوس می‌شوند در دست اقدام است. علاوه بر این امسال نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان برای نصب تابلو و اعلان هشدار در حاشیه رودخانه‌های استان و نقاطی که خطر غرق شدگی وجود دارد هزینه شده است.

فلاح‌نژاد افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد غرق شدگی‌ها در رودخانه کرج نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته اما متأسفانه در این مدت شاهد مواردی از غرق شدگی در حوزه شهری فردیس و مشکین دشت بوده‌ایم که در این خصوص شهرداری‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟