دستگیری عامل کلاهبرداری بارسید ساز جعلی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از فروشندگان با رسید ساز جعلی خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ روح الله شهبازی پور در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی شکایت جمعی از شهروندان که با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با رسید ساز جعلی از آنها کلاهبرداری شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ابراز داشت: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا نموده و سپس یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می‌کند. در ادامه قربانیان این کلاهبرداری پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

شهبازی پور تصریح کرد: برابر اظهارات شکات و بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان نموده که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان گفت: فروشندگان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: فروشندگان دقت داشته باشند که پیامک ارسالی حتماً از سر شماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟