سیل در کمین این استان ایران / آماده باش نیروها

نیروهای امدادی در اصفهان به خاطر سیل احتمالی در حالت آماده باش هستند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به علت وجود شرایط سیلابی شدن مسیل‌های فصلی از امروز تا شنبه ۲۵ اردیبهشت، بخش‌ها و نهادهای اجرایی این استان آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش رکنا، منصور شیشه فروش روز پنجشنبه افزود: بر اساس پیش بینی های هواشناسی از امروز شرایط ناپایداری همرفتی و ابرناکی هوا در استان اصفهان تشدید می شود و بدلیل رگبار شدید باران، رعد وبرق و وقوع تگرگ احتمال سیلابی شدن مسیل های فصلی در نقاط مختلف استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شدت این مخاطرات امروز در مناطق شرق و شمال استان اصفهان پیش بینی می شود، اظهار داشت: این شرایط ناپایدار جوی فردا جمعه در مناطق غرب، شمال و مرکزی و روز شنبه در مناطق غرب و جنوب استان خواهد بود.

شیشه فروش با اشاره به اعلام هشدار مدیریت بحران استانداری اصفهان به همه نهادها و سازمان ها، خاطرنشان کرد: با توجه به سیلاب های هفته گذشته بویژه در شرق اصفهان و خساراتی که در شهرستان های مختلف مانند نطنز، نایین و خور و بیابانک وارد کرد، جلسه هایی برای هماهنگی مدیریت بحران برای چند روز آینده برگزار شد.

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی باید نسبت به کنترل و احیای سیل بندها اقدام کند، اضافه کرد: گروه های هشدار سریع در هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و شهرداری ها باید فعال و آماده باش باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اثر بارش های روز پانزدهم اردیبهشت امسال در بادرود شهرستان نطنز و جاری شدن سیلاب در مسیر جاده معدن ۱۴ نفر از کارکنان معدن در سیل گرفتار شدند و با تلاش بسیار نجات یافتند بهمین دلیل مجدد به همه معادن مبنی بر عدم تردد کارکنان در هنگام بارش های شدید هشدار داده شد.

شیشه فروش با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید از ظرفیت ماشین آلات معادن استان برای بازسازی سیل بندها استفاده کند، افزود: سیلاب های هفته گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات و جاده های مناطق شرقی استان خسارت وارد کرد.

سیل بیخ گوش اصفهانی ها

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: تشدید ناپایداری همرفتی از ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت جاری همراه با رگبار شدید باران و رعد وبرق، وزش تند باد لحظه ای موقت، خیزش گرد و خاک و وقوع تگرگ خواهد بود که اثرات آن شامل آب گرفتگی معابر عمومی، بالاآمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها به صورت محلی ، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی با خیزش گردو خاک است.

به مردم توصیه شده است تا با اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها در کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب احتیاط کنند و سازه های موقت تحکیم شود.

وقوع سیل بر اثر بارش های هفته گذشته به زیرساخت های راه ها در ۹ استان کشور آسیب وارد کرد که یکی از آنها اصفهان بود؛ این خسارت ها به شهرستان های خور و بیابانک، کاشان، نطنز، اردستان، بخشی از جرقویه سفلی و محور ارتباطی برخوار و بخش چوپانان در شهرستان نایین وارد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟