ملیحه 42 ساله یک شبه در مشهد مشهور شد + جزییات

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی 6 بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش رکنا، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته هزاروچهل‌و‌چهارمین عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد با موفقیت انجام شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: در این جراحی ملیحه عرب، بیمار مرگ مغزی 42 ساله که در بخش مراقبت‌های ویژه جراحی بیمارستان امام رضا‌(ع) بستری بود به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت .

این مقام مسئول ادامه داد: کلیه‌های زنده‌یاد ملیحه عرب در بیمارستان منتصریه به مردی 43 ساله ساکن خواف و مردی 45 ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

دکتر خالقی بیان کرد: کبد مرحوم ملیحه عرب نیز در بیمارستان منتصریه به زنی‌43 ساله اهل و ساکن مشهد اهدا و پیوند شد و به این بیمار نیازمند به عضو زندگی دوباره بخشید. همچنین قرنیه‌های زنده‌یاد ملیحه عرب برای اهدا به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال و به 2بیمار نیازمند به عضو پیوند شد‌. قسمتی از پوست نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال و به یک بیمار نیازمند به عضو پیوند شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 686492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟