عکس نوزاد خرمشهری که با دست شکسته به دنیا آمد

ماجرای تولد نوزاد خرمشهری با دست شکسته چیست؟

نوزاد خرمشهری در بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) این شهرستان با دست شکسته به دنیا آمد.

به گزارش رکنا، یکی از شهروندان خرمشهری با قرار دادن عکسی در فضای مجازی ادعا کرد که دست نوزاد وی در هنگام تولد شکسته است و بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) خرمشهر نیز در این رابطه پاسخگو نیست.

این شهروند خرمشهری که عکس نوزاد خود را همراه با دست شکسته و عکس رادیولوژیآن رانیز منتشر ساخته است، در تکمیل توضیحات خود تأکید کرده است که نوزاد را با دست شکسته در اختیارخانواده قرار داده شده است.

‌بر همین اساس، شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر در این رابطه توضیحاتی را ارائه کرده که در این جوابیه آمده است که؛به‌طور معمول چیزی در حدود ۰.۲-۳ درصد تولدها همراه با عوارض زایمانی نظیر زایمان سخت می‌باشد. عوامل متعددی نظیر وزن جنین، سابقه بیماری‌های مادر، علل ناشناخته در ایجاد آن موثر می‌باشند.

زایمان سخت یکی از چالش‌های زایمان بوده و در مواردی موجب به خطر افتادن جان مادر و نوزاد می‌شود و خروج نوزاد با تکنیک‌های خاصی صورت می‌پذیرد که گاهاً موجب آسیب‌هایی نظیر شکستگی استخوانی و آسیب به عصب دست می‌شود که در اغلب موارد این آسیب‌ها برگشت پذیر هستند.

در زایمان مورد نامبرده مادر ۲۵ ساله زایمان دوم بدون سابقه بیماری قبلی به زایشگاه مراجعه کرده، روند زایمان مادر طبیعی آغاز شده، در حین زایمان بدلیل وضعیت غیرطبیعی جنین (عدم چرخش مناسب سر) تکنیک‌های لازم جهت پیشرفت زایمان داده شد.

در ساعت اولیه تولد عکس العمل‌های نوزاد نرمال بوده است، سپس بدلیل عدم حرکت اندام فوقانی نوزاد بررسی‌ها آغاز شده، بلافاصله با متخصصین اطفال و ارتوپدی هماهنگی‌های لازم انجام شد.

متخصص ارتوپدی بر بالین نوزاد حاضر و ایشان را ویزیت نمودند، پس از انجام اقدامات تشخیصی، شکستگی بازوی نوزاد مشخص گردید که نوزاد به اتاق عمل انتقال داده شد، جا اندازی و گچ‌گیری برای ایشان صورت پذیرفت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟