ساخت آمبولانس مخصوص بیماران کرونایی + عکس

به گزارش رکنا، کمبود امکانات و تجهیزات بیمارستانی از جمله تخت‌های بیمارستانی، آمبولانس و کپسول اکسیژن در این کشور که دارای جمعیتی میلیاردی است موجب افزایش تعداد قربانیان شده است. بسیاری از قربانیان به علت نبود آمبولانس و اکسیژن جان خود را از دست داده اند.

اما به تازگی یک مهندس اهل این کشور برای کمک به بهبود این اوضاع اسفبار یک آمبولانس کوچک طراحی کرده تا بتواند جان هموطنانش را نجات دهد. این مهندس جوان که اهل ایالت مادهیا پرادش است اتاقکی را طراحی کرده که مجهز به کپسول اکسیژن و دارو‌های ضروری و با یک موتورسیکلت قابل حمل است. او برای ساخت این آمبولانس ساده حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار روپیه هزینه کرده است.بنا به گفته این مهندس که هویتش اعلام نشده آمبولانس او به راحتی قادر به حمل کردن دو بیمار است.

ساخت آمبولانس (1)

ساخت آمبولانس برای بیماران کرونایی

حتی به گفته این جوان این آمبولانس به نحوی طراحی شده که خانواده بیمار نیز می‌توانند هنگام انتقال به بیمارستان در کنار بیمار بنشینند. این مهندس می‌گوید دیدن صحنه‌هایی دردناکی که بیماران جان خود را به علت کمبود آمبولانس از دست می‌دادند در کنار طمع رانندگان آمبولانسی که تنها برای یک مسافت ۳ کیلومتری از خانواده بیمار درخواست ۱۰ هزار روپیه تقاضا می‌کردند تصمیم گرفت تا طراحی این آمبولانس به مردم نیازمند کمک کند.

گفتنی است؛ این مهندس انساندوست برای حمل بیماران به بیمارستان هیچ پولی را از خانواده‌های آن‌ها دریافت نمی‌کند و حمل آن‌ها را به صورت رایگان انجام می‌دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟