پاتک پلیس مشهد به 3 سارق سابقه دار / بازداشت مردی با کاپشن سیاه

حکایت همه‌شان در یک نقطه، مشترک بود؛ سابقه‌دار بودن. آن‌ها چندین بار دیگر نیز به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بودند، اما حبس هم نتوانسته بود آن‌ها را تغییر دهد و این سارقان تکراری در اولین فرصت پس از آزادی دوباره رویه شوم خود را از سر گرفته بودند.

به گزارش رکنا، دستگیری 3متهم سابقه‌دار در بزنگاه سرقت از شهروندان، مأموران 3کلانتری مشهد را به نقاط مختلف شهر کشاند.

افسران گشت کلانتری سجاد، ساعت ۶:۳۰صبح چند روز پیش در گشت‌زنی بولوار امامت مشهد هنگام ورود به کوچه نوزدهم از این بولوار به رفتار مشکوک ۲ نفر مظنون شدند.

مأموران برای بررسی موضوع از خودرو پیاده شدند، اما ناگهان یکی از این افراد پای پیاده از محل فرار کرد. اما فرد دیگر که وسیله‌ای را در زیر کاپشن سیاهش  مخفی کرده بود، دستگیر شد. مأموران متوجه شدند که این فرد در حال جابه‌جایی یک باتری خودروست. احتمال سرقتی بودن این باتری مأموران را به خیابان‌های اطراف کشاند، که در یکی از کوچه‌ها متوجه سقوط یک خودرو پراید درون جوی آب شدند، بررسی‌ها از خودرو نشان داد، باتری نیز متعلق به همین خودروست.

با انجام اقدامات لازم و انتقال خودرو به پارکینگ متهم نیز روانه کلانتری شد. متهم که متولد سال ۱۳۶۳است در بازجویی‌های تخصصی اعتراف کرد که ساعتی قبل این خودرو را از خیابان کوثر جنوبی ربوده و به سمت امامت حرکت داده‌اند. آن‌ها قصد پیدا کردن یک مکان خلوت و سرقت دیگر اقلام درون این خودرو را داشته‌اند، که ناگهان لاستیک آن درون یک جوی سقوط می‌کند و آن‌ها نمی‌توانند آن را بیرون بیاورند، به همین دلیل پس از ربودن باتری پراید را همانجا رها کرده و متواری می‌شوند.

درحالی که تحقیقات برای دستگیری متهم دوم ادامه داشت، مأموران متوجه شدند که متهم دستگیر شده به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارد و علاوه بر 4فقره سابقه کیفری، یک سال پیش از زندان آزاد شده است.

سرقت از خودرویی که باز بود

مأموران کلانتری سجاد مشهد، در یک پرونده دیگر در جست‌وجوی سارقی بودند که به سرقت یک کیف به همراه لپ‌تاپ و تبلت از درون یک خودرو پژو ۲۰۶ اقدام کرده بود.

افسران تجسس این کلانتری با سرنخ‌های موجود اقدام به چهره‌زنی متهم کردند و پس از چند روز گشت‌زنی هدفمند در سطح منطقه، متهم ۴۰ساله را در خیابان شناسایی و دستگیر کردند.

متهم در پاسخ به سؤالات مأموران درباره نحوه سرقت اعتراف کرده در حال عبور از یک خیابان بوده و متوجه باز بودن در یک خودرو پژو ۲۰۶شده که صاحب خودرو نیز در محل نبوده است. او با سوءاستفاده از موقعیت موجود، به سرقت کیفی که روی صندلی بوده اقدام می‌کند و متواری می‌شود.

مأموران ضمن کشف اموال سرقتی و بازگرداندن آن‌ها به مال‌باخته متوجه شدند که این متهم 2سابقه کیفری دیگر نیز در کارنامه سیاه خود دارد.

فنی کار بودم و به دام رفیق‌بازی افتادم

در پرونده دیگری مأموران کلانتری میرزاکوچک خان توانستند، با دستگیری متهمی سابقه‌دار پرده از راز آن بردارند.

این پرونده با گزارش شهروندان مبنی بر شناسایی و دستگیری سارق یک موتورسیکلت در دستور کار قرار گرفت.

با حضور پلیس در جمع شهروندان خشمگین از عملکرد یک جوان ۲۴ساله، پلیس متوجه شد که متهم هنگام سرقت یک موتورسیکلت از سوی 2شهروند شناسایی شده و آن‌ها توانسته‌اند مانع فرار او بشوند.

با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد که این مرد جوان دارای چند فقره سابقه کیفری است.

متهم در بازجویی‌های تخصصی مدعی شد که قرص اعصاب مصرف می‌کند. او در ادامه اعترافاتش ریشه بدبختی‌اش را اعتیاد پدر و جدا شدن والدینش دانست. این متهم بیان کرد شغل فنی داشته و درآمد خوبی هم داشته اما با رفیق‌بازی به دام سرقت افتاده است.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه در مشهد اجازه جولان سارقان را نخواهیم داد، از ادامه تحقیقات درباره این پرونده‌ها و همچنین شناسایی دیگر جرائم احتمالی این مجرمان تکراری خبر داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟