حمله خرس سیاه به مرد رودانی / روز گذشته رخ داد+ عکس

مرد رودانی در مواجهه با خرس سیاه به شدت زخمی شد.

به گزارش رکنا، ناظر دهقانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان اظهار کرد: روز گذشته در منطقه آبگزان پاکوه بخش مرکزی شهرستان رودان یکی از شهروندان رودانی با یک قلاده خرس سیاه مواجه شده و مورد حمله قرار گرفته به طوری که از ناحیه دست و پا دچار آسیب شده و پس از مراجعه به مرکز درمانی تحت درمان قرار گرفته است.

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان ضمن بررسی موضوع و ملاقات با شخص مصدوم، وضعیت سلامت ایشان مساعد گزارش کرده است.

منطقه آبگزان از جمله زیستگاه‌های بکر و اصلی خرس سیاه بلوچی در استان هرمزگان می باشد و محل حادثه از سکونت‌گاه های انسانی فاصله دارد.

دهقانی در این باره عنوان کرد: خرس سیاه آسیایی نماد زیست محیطی استان هرمزگان و یکی از گونه‌های حیات وحش به شدت در معرض خطر انقراض است که در ایران فقط در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان پراکندگی دارد و بر اساس مطالعات انجام شده وجود این گونه با ارزش در بسیاری از مناطق کوهستانی شهرستانهای میناب، بشاگرد و رودان استان هرمزگان محرز است.

خرس سیاه را بیشتر بشناسید

معمولاً جفت‌گیری خرس سیاه بلوچی در اواخر تابستان صورت می‌گیرد و پس از حدود هفت ماه معمولاً دو توله متولد می شود. در نتیجه در حال حاضر خرس‌های ماده دارای فعالیت بیشتری برای تغذیه و رسیدگی به توله ها هستند و همانند دیگر گونه‌های حیات وحش در این وضعیت، خرس‌های مادر رفتار تهاجمی شدیدتری دارند.

از این رو به افراد محلی و سایر اشخاصی که به دلایل مختلف از جمله کوهنوردی و یافتن عسل در مناطق کوهستانی شهرستانهای مذکور حضور دارند هشدار داده می شود که به هیچ وجه به غارها، صخره ها و پناهگاه‌هایی که احتمال حضور خرس در آنجا بیشتر است نزدیک نشوند و در صورت مواجهه، مراتب به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مربوطه رسانده شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟