قطع شدن 3 انگشت دست نوجوان شیرازی

انگشتان دست پسربچه شیرازی قطع شد.

سرهنگ "فرج شجاعی" بیان کرد: در پی تماس شهروندان با پلیس 110 مبنی بر وقوع یک مورد حادثه انفجار در خیابان "پارسیان شمالی" اکبرآباد شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ماموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند یک نوجوان 12 ساله در یک منزل مسکونی، در اقدامی خطرناک و به دور از چشم والدین در حال ساخت ترقه‌های دست ساز بوده است که بنا به عللی دچار انفجار و آتش سوزی شده است.

قطع شدن انگشتان دست پسربچه شیرازی

فرمانده انتظامی "شیراز" با بیان اینکه در این حادثه، 3 انگشت دست راست نوجوان قطع شده است، به خانواده‌ها توصیه کرد که خطرات چهارشنبه آخر سال را جدی گرفته و در این زمینه مراقبت جدی از فرزندان خود به عمل آورند.

توصیه پلیس "اقلید" به شهروندان در خصوص چهازشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی شهرستان "اقلید" بیان کرد: بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

سرهنگ "مراد صارمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال نقش مهمی را ایفا می‌کنند، هشدارها و توصیه‌هایی را جهت پیشگیری به شهروندان ارائه داد:

1-قبل از چهارشنبه آخر سال فرزندانتان را از خطرات آتش و باروت آگاه کنید و از آیین های پاک ایرانی با آنها صمیمانه سخن بگویید.

2-در شب چهارشنبه آخر سال، کنار فرزندانتان باشید و برای آنان محیطی آماده سازید تا رغبتی به بیرون رفتن نداشنه باشند.

3-مراقبت کنید تا فرزندانتان مواد آتش زا (ترقه و...) را در خانه نگهداری نکند و در صورت خرید ترقه‌های بی خطر با او نیز همراه باشید.

4-از آتش زدن مواد منفجره دست ساز و غیر استاندارد مانند کپسول گاز، لاستیک، بنزین و الکل خودداری کنید.

5-آتش های پرحجم در حیاط و محله غیرقابل مهار می باشد، از این کار ممانعت به عمل آورید.

6-مراقب رفتارهای خطرناک و نابهنجار باشید و درصورت لزوم مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهید.

7-صدای انفجار مواد آتش زا، موجب عارضه روانی در نزد کودکان و افراد مسن و بیمار می‌شود رعایت حال آنان فراموش نشود.

8-از حمل مواد محترقه آتش زا و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خودداری کنید.

سرهنگ "صارمی" در پایان افزود: با رعایت این توصیه‌ها، می‌توان از آسیب‌های چهارشنبه آخر سال در امان ماند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 670741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟