فوری / شنیده شدن صدای انفجار در اطراف پایگاه عین الاسد

به گزارش رکنا، خبرنگار شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است خبر داد.

پیش از این، چهارشنبه گذشته هم بخش آمریکایی پایگاه «عین‌الاسد»، واقع در استان الانبار عراق هدف ۱۰ راکت قرار گرفته بود. این پایگاه میزبان ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی است که هنوز در عراق باقی مانده‌اند.

در حمله قبلی به پایگاه عین‌الاسد هیچ نظامی آمریکایی زخمی نشد، اما یک پیمانکار غیرنظامی هنگام پناه گرفتن حین حملات دچار حمله قلبی شد و فوت کرد.

حمله راکتی هفته گذشته به پایگاه عین‌الاسد بعد از حمله هوایی آمریکا یک هفته قبل‌تر آمریکا به شرق سوریه انجام می‌شد. ارتش آمریکا در آن حمله مواضع نیروهای مقاومت را هدف گرفت.

حمله ارتش آمریکا خود در واکنش به حمله راکتی دیگری در عراق بود که به کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن چند فرد آمریکایی از جمله یک نظامی این کشور منجر شده بود.

حمله هوایی در سوریه اولین اقدام نظامی دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بود و با انتقاد قانونگذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مواجه شد. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که هدف این حمله ارسال این پیام بود که آمریکا از نیروهایش در منطقه محافظت خواهد کرد.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 668775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟