مزاحم اینستاگرامی در سمنان به دام افتاد

 رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری متهم سایبری که با ایجاد آیدی‌های مختلف در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت و سلب آرامش شاکی پرونده کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسین صادقی درتشریح این پرونده گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی بوسیله آیدی‌های ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا شهرستان گرمسار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و با ساخت آیدی‌های مختلف با ارسال پیام، مبادرت به مزاحمت برای شاکی پرونده در فضای مجازی نموده است.

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، پس از انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی، متهم شناسایی و طبق دستور مقام قضایی در این پلیس حضور یافت.

سرهنگ صادقی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود و اظهار کرد به دلیل اختلافات خانوادگی با ایجاد حساب‌های‌ کاربری مختلف در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی پرونده کردم.

این مقام سایبری از معرفی متهم برای رسیدگی به اتهامات و اعمال قانون به مراجع قضایی خبر داد و به کاربران فضای مجازی هشدار داد: هرگونه هتک حیثیت، مزاحمت سایبری، انتشار شایعه وغیره از نظر قانون جرم است و مرتکبان در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت ‌مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران توصیه کرد: به صورت روزانه شاهد این هستیم که برخی از افراد در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی برای کاربران مزاحمت ایجاد کرده و اقدام به توهین، افتراء و فحاشی می‌کنند و اگر کاربران در فضای مجازی حریم خصوصی را رعایت نکنند و هرگونه اطلاعاتی از زندگی شخصی خود در اختیار دیگران بگذارند، احتمال اینکه در معرض مزاحمت‌های اینترنتی قرار بگیرند، وجود خواهد داشت.

سرهنگ صادقی از شهروندان خواست: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟