عکس اولین قربانیان ترقه بازی چهارشنبه سوری امسال

20 روز مانده به چهارشنبه سوری که متاسفانه در سراسر کشور شاهد قربانی گرفتن هستیم و این بار 2 نوجوان در مشهد حادثه ساز شدند.

 2 نوجوان ۱۰و۱۴ساله درپی انفجار مواد آتش‌زا مصدوم شدند روز پنجشنبه اولین حادثه خونین چهارشنبه‌ سوری امسال ۲۰روز مانده به این آیین باستانی در مشهد رقم خورد و 2 نوجوان ده‌ و چهارده‌ساله مصدوم شدند.

عصر پنجشنبه گزارشی مبنی بر شنیده شدن انفجار در یک منزل مسکونی، در خیابان پروین‌اعتصامی به آتش‌نشانی مشهد اعلام شد. ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان و نجاتگران ایستگاه‌های ۲۹ را به محل حادثه اعزام کرد.

قربانیان چهارشنبه سوری در مشهد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد درباره جزئیات این حادثه گفت: بررسی‌های اولیه مأموران ما نشان داد که 2برادر ده‌وچهارده‌ساله هنگام ساخت مواد محترقه در طبقه دوم یک منزل مسکونی به دلیل انفجار مواد دچار سوختگی شدید شده‌اند.

آتشپاد مسعود ظهوریان بیان کرد: آتش‌نشانان با رفع خطر از محل 2نوجوان حادثه‌دیده را به محلی امن منتقل کردند و آن‌ها را برای دریافت خدمات درمانی تحویل تکنیسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند.

ظهوریان ادامه داد: با بررسی‌های دقیق در محل حادثه مشخص شد که این 2نوجوان در اقدامی خطرناک و به دور از چشم والدین خود، هنگام ساخت مواد محترقه به دلیل نامشخصی باعث به وجود آوردن حادثه‌ای مهیب توأم با خسارت و شکستگی شیشه‌های منزلشان شده‌اند.

مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه مشهد نیز دراین‌باره اعلام کرد: در تماس شهروندان با اورژانس ۱۱۵ و اعلام حادثه انفجار یک منزل مسکونی به علت ساخت مواد محترقه برای استفاده در چهارشنبه‌سوری، بلافاصله 2دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

محمد علیشاهی افزود: با حضور همکاران ما در محل، ۲‌پسر نوجوان که دچار سوختگی شده بودند، پس از اقدامات اولیه درمانی به اورژانس سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شدند.

وی ادامه داد: یکی از مصدومان بیشتر از ناحیه صورت دچار سوختگی شده بود، اما مصدوم دیگر که نزدیک به محل انفجار بوده از ناحیه دست، پا و صورت دچار ۲۰ درصد سوختگی عمیق شده و در بخش سوختگی بستری است و هم اکنون تحت درمان قرار دارد.

وقوع اولین حادثه مرتبط با چهارشنبه‌سوری 3هفته زودتر از چهارشنبه آخر سال، همچون زنگ هشداری برای خانواده‌هاست که با کنترل بیشتر فرزندان خود، جلوی وقوع حوادث تلخ‌تر و بزرگ‌تر را بگیرند و قرن جدید شمسی را با خاطرات تلخ و تأسف‌بار از یک لحظه غفلت آغاز نکنند.

البته کنترل هیجانات نوجوانان و جوانان، مهیا کردن فضاهای امن و دوری از تجمعات به‌منظور پیشگیری از ویروس بدقلق کرونا که شیوع نوع انگلیسی آن به مراتب، این بیماری را خطرناک‌تر از قبل کرده است، از توصیه‌های جدی کارشناسان به خانواده‌ها برای به سلامت عبورکردن از آخرین چهارشنبه قرن است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟