25 تهرانی در یک قدمی مرگ زنده ماندند / آزیر قرمز در خاوران تهران

آتش نشانان 25 نفر از ساکنان یک مجتمع 5 طبقه مسکونی ازجمله سه کودک را از میان دود و حرارت به سلامت نجات دادند.

حدود ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر روز گذشته ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پس از دریافت خبر این آتش سوزی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۱۱۳، ۹۹، ۲۴ و گروه امداد و نجات ۲ به همراه نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه واقع در خیابان خاوران ، روبروی ترمینال خاوران روانه کرد.

احمد صفری مدیر منطقه ۸ عملیات سازمان آتش نشانی تهران دراین خصوص گفت: آتش سوزی در قسمت پارکینگ یک مجتمع 5 طبقه مسکونی ۲۰ واحدی اتفاق افتاد و طی آن دو دستگاه موتورسیکلت که درپارکینگ پارک شده بود، به دلیل نامعلومی آتش گرفت.

وی با اشاره به این که شعله های آتش درحال سرایت به خودروهای پارک شده در داخل این پارکینگ بود، افزود: دود حاصل از آتش سوزی به سرعت تمام طبقات را فرا گرفت و موجب شد ساکنان طبقات بالا در داخل واحدهای مسکونی خود گرفتار شوند.

مدیر منطقه 8 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با اولویت نجات ساکنان گرفتار، با کشیدن لوله آب پرفشارآتش نشانی به داخل این مجتمع رفته و به سرعت سرگرم خاموش کردن آتش سوزی موتورسیکلت ها در داخل پارکینگ شدند و توانستند شعله های آتش را مهار کرده و از سرایت آن به خودروهای اطراف و نیز طبقات فوقانی جلوگیری به عمل آورند.

وی ادامه داد: همزمان گروهی از تیم امداد و نجات آتش نشانی با بستن دستگاه تنفسی وارد طبقات ساختمان شدند و اقدام به نجات ساکنان کردند و موفق شدند تعداد 25 نفر از جمله سه کودک را سالم از طریق نردبان آتش نشانی، راه پله و نیزپشت بام ساختمان مجاور به بیرون از این مجتمع مسکونی هدایت کنند که با توجه به سن کم سه کودک نجات یافته و احتمال وارد شدن آسیب جسمی براثر دودگرفتگی، آنان را برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس دادند.

صفری با اعلام این که دراین حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیب جانی نرسید، ادامه داد: کارشناسان آتش نشانی این منطقه هم اکنون درحال بررسی علت بروز این آتش سوزی هستند.

این مدیرعملیات آتش نشانی به ساکنان ساختمان ها توصیه کرد که پس از پارک کردن موتورسیکلت‌ها درداخل پارکینگ، حتماً شیر بنزین آنها را در حالت قطع قرار دهند تا در صورت بروز آتش سوزی به دلیل جاری شدن بنزین از گسترش شعله های آتش و نیز بروز خسارات بیشتر جلوگیری به عمل آید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟