دستگیری سارق سیم و کابل‌های برق در اراک/ اعتراف به 28 فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار سیم و کابل‌های برق، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی در اراک و اعتراف این فرد به 28 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش رکنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های برق از مناطق مختلف در سطح شهرستان اراک، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با تکمیل شدن تحقیقات فنی پلیس، سرانجام سارق سابقه سیم و کابل‌های برق، در شهرستان اراک شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملیاتی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعتراف فرد دستگیر شده به ۲۸ فقره سرقت سیم و کابل برق در مراحل بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس اظهار داشت: سارق دستگیر شده در اعترافات خود بیان داشت که به‌وسیله یک دستگاه موتورسیکلت در محل‌های خلوت و کم تردد حضور پیدا می‌کرده و اقدام به بریدن سیم و کابل‌های برق شهری می‌کرده است.
مفخمی شهرستانی یادآور شد: در ادامه تحقیقات تکمیلی پلیس، 6 نفر از خریداران اموال مسروقه نیز که در خرید سیم و کابل‌های سرقتی با سارق مذکور همکاری می‌کرده‌اند، شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری سارقان منازل خالی از سکنه در آشتیان / اموال مسروقه از انبار سارقان کشف شد

وی همچنین گفت: در پی اعلام گزارش‌هایی از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت منازل خالی از سکنه در یکی از روستاهای سطح شهرستان آشتیان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: سرانجام مأموران پاسگاه انتظامی «مزرعه نو» شهرستان با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی پدر و پسری سارق شدند و هر دو نفر در عملیاتی غافلگیرانه در هنگام انتقال اموال مسروقه تجهیزات ریل راه‌آهن به استان دیگر، دستگیر شدند.
مفخمی شهرستانی با اشاره به کشف اموال مسروقه دیگری از قبیل مقادیر بسیاری وسایل و قطعات موتورسیکلت و ابزارآلات، آهن‌آلات درب و پنجره، دستگاه جوش، سنگ فرز، یک دستگاه موتورسیکلت و... در بازرسی از انبار مسکونی سارقان دستگیر شده بیان داشت: سارقان در بازجویی‌های به عمل‌آمده تاکنون به 4 فقره سرقت از منازل خالی از سکنه در سطح یکی از روستاهای این شهرستان اعتراف کرده‌اند و پیگیری‌های پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان و تحویل اموال سرقتی به آنان همچنان ادامه دارد.
کشف ۹۲۷ میلیون ریال کالای قاچاق در اراک
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان نیز گفت: با ادامه یافتن طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و پیگیری مطالبات شهروندان در برخورد با خودروهای شوتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی، تعداد یک دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه سواری باری، حامل بار قاچاق را در سطح محور مواصلاتی اراک-قم، شناسایی و متوقف کنند.
محمد عقیل سلگی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، یک هزار و ۳۸۴ عدد لوازم آشپزخانه و یک دستگاه یخچال ساید بای ساید قاچاق کشف شد.
وی ارزش تقریبی کالای های کشف شده در این عملیات را در اعلام کارشناسان این پلیس ۹۲۷ میلیون ریال بیان و اظهار داشت: در این عملیات دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی با بیان تداوم طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در استان مرکزی افزود: شهروندان به منظور مبارزه هدفمند پلیس با پدیده نابهنجار قاچاق، می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت چنین خودروهایی در حمل کالای قاچاق و تردد آنها در سطح محورهای مواصلاتی، موضوع را برای بررسی تخصصی، از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟