اولین عکس از زلزله هرمزگان / خسارت به 80 خانه روستایی

بامداد شنبه (۲۷ دی) زمین‌لرزه‌ای‌ به بزرگی ۵/۵ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتری زمین، مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان – حوالی کنگ در استان هرمزگان را لرزاند. استاندار هرمزگان در این مورد گفت: مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است.
به گزارش رکنا، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت : در پی زلزله ۵.۵ ریشتری شب در بندرلنگه و قشم تا کنون مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است.
او ادامه داد: مصدوم در سایه خوش بندرلنگه بصورت سرپایی درمان شده و علت مصدومیت ترس از زلزله و به دلیل قصد فرار از منزل رخ داده است.
همتی ادامه داد: ترک خوردگی و ریزش برخی از منازل مسکونی در دژگان، سایه خوش، دوآب، برکه سفلین در بندرلنگه و باسعیدو در قشم رخ داده که تاکنون خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی با ۲۰ تا ۸۰ درصد خرابی و تعمیرات گزارش شده است.
سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: به بیمارستان‌های استان هرمزگان آسیب نرسیده است. ۳ بیمارستان بندر خمیر، بندر لنگه و جزیره قشم در آماده باش کامل و آماده پذیرش مصدومین احتمالی زلزله هستند.
او گفت: اورژانس دریایی نیز با ظرفیت کامل آماده خدمت رسانی به شناورهایی که احتمالا از این زلزله آسیب دیده‌اند، هستند.
روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس هرمزگان نیز گفت: تا لحظه انتشار این خبر هیچگونه تلفاتی از جانب تیم‌های ارزیاب گزارش نشده است، اما ارزیابی‌های دقیق‌تر در مناطقی که زمین‌لرزه بیشتر در آنها احساس شده است، همچنان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

زلزله هرمزگان

زلزله هرمزگان

زلزله هرمزگان

کدخبر: 651376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟