گرفتار شدن 2 زن و 2 مرد کوهنورد البرزی در ارتفاعات دماوند

به گزارش رکنا، جمشید نیک زاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل: گفت در پی اطلاع رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن کوهنوردان البرزی در ارتفاع ۴۷۰۰ متری در قله دماوند بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امدادی رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.

او با بیان اینکه این تماس در ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته انجام شد، افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت و سازمان امداد به منطقه اعزام شدند و پس از دسترسی به کوهنوردان در بارگاه سوم ضلع جنوبی؛ بلافاصله نسبت به انتقال آنان اقدام کردند.

نیک زاد ادامه داد: در این حادثه دو زن و دو مرد کوهنورد که روز گذشته به قله دماوند صعود کرده بودند، در مسیر برگشت در ارتفاع ۴۷۰۰ متری دچار آسیب شدند که با تلاش و کوشش فراوان توانستند خودشان را به بارگاه سوم برسانند.

نجات کوهنوردان البرزی از ارتفاعات دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به اعزام بلافاصله تیم امداد این جمعیت به منطقه گوسفند سرا گفت: با هماهنگی سازمان امداد و نجات کشور یک دستگاه بالگرد پس از فرود در منطقه گوسفند سرا و ملحق شدن نجاتگران پایگاه تخصصی امداد و نجات کوهستان رینه، با همراهی نجاتگران سازمان امداد به بارگاه سوم ضلع جنوبی عزیمت کرده و پس از فرود، نجاتگران نسبت به انتقال مصدومان حادثه به داخل بالگرد و اعزام به تهران اقدام کردند.

جمشید نیک زاد ادامه داد: حال عمومی هر ۴ کوهنورد مساعد بوده، اما به دلیل سرمای شدید دچار سرمازدگی ناحیه دست و پا شدند که توسط بالگرد سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر کشور به تهران انتقال پیدا کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟