کلاهبردار مامورنما در ابهر دستگیر شد

سرهنگ احمد اصانلو، روز شنبه افزود: با دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان مامور یکی از ارگان های دولتی و مشاور خانواده و به بهانه رفع مشکلات قضایی و کاری افراد از آنان دست به کلاهبرداری زده و مبالغی را دریافت کرده است موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه پلیس این شهرستان پس از بررسی های همه جانبه و هماهنگی های لازم قضایی، متهم را طی عملیات غافلگیرانه، دستگیر کرد، اظهار داشت: این پرونده تاکنون سه شاکی دارد و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: در تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از سوی پلیس این شهرستان، مشخص شد متهم دیتگیر شده هیچگونه وابستگی به ارگان های دولتی ندارد.

اصانلو از شهروندان خواست در مواجهه با افرادی که خود را مامور ادارات و سازمان های دولتی معرفی می کنند حتما کارت شناسایی درخواست کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک نیز بلافاصله مراتب را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی به عمل آید.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: فرد متخلفی که با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی تلگرام به بهانه و شیوه جذب نیروی کار به منظور بسته‌بندی سبزیجات در منزل با دریافت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، افزود: در پی مراجعه و شکایت یک شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی اینکه فردی به هویت نامعلوم با درج آگهی کار منزل (بسته‌بندی سبزیجات) در شبکه اجتماعی تلگرامی با دریافت مبلغی به عنوان بیعانه، از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی‌ های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و متهم دستگیر شده باهماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان دلالت شد.

آدینه لو، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد اما پس از مواجهه با مستندات به جرم خود و اینکه با انجام تبلیغات گسترده از طریق فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی دروغین کار در منزل، اعتماد قربانیان را به خود جلب و با دریافت بیعانه، اقدام به کلاهبرداری می کرد، اعتراف کرد.

آدینه‌لو با بیان اینکه خانم‌های خانه‌دار به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند با انجام آن در منزل درآمدی کسب کنند و این باعث شده بیشتر قربانیان این نوع کلاهبرداری‌ها خانم‌های خانه‌دار باشند از عموم مردم خواست قبل از واریز هرگونه وجه یا دادن اطلاعات هویتی خود، از صحت و سقم شرکت یا سازمان استخدام کننده اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس فتا استان زنجان از مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مجرمانه موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 649300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟